مدیر آموزش‌وپرورش سوادکوه:

دانش‌آموزان دبیرستان الزهرا زیرآب تا پایان سال تحصیلی در مدارس جایگزین تحصیل می‌کنند

ساری (پانا) - مدیر آموزش و پرورش سوادکوه شمالی اعلام کرد که دانش‌آموزان دبیرستان الزهرا زیرآب که در سیل اخیر تخلیه شد، تا پایان سال تحصیلی جاری در مدارس جایگزین تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۹۰۵۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان دبیرستان الزهرا زیرآب تا پایان سال تحصیلی در مدارس جایگزین تحصیل می‌کنند

سیل اخیر به 111 مدرسه در 10 شهرستان و منطقه مازندران خسارت وارد کرد و اگرچه بیشترین مدرسه خسارت‌دیده مربوط به شهرستان سیمرغ است. اما تنها مدرسه‌ای که بر اثر سیل در حال حاضر از رده آموزشی خارج و بلااستفاده شده، دبیرستان الزهرا زیراب است.

موسی لیانی مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان سوادکوه شمالی در گفتگو با خبرنگار پانا ضمن بیان اینکه در مجموع 180 دانش‌آموز در این دبیرستان مشغول به تحصیل بوده‌اند، به حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش و نوسازی و تجهیز مدارس مازندران به مدت پنج روز در شهرستان سوادکوه شمالی اشاره کرد و گفت: «ساختمان سرایداری، سرویس بهداشتی و سر در ورودی دبیرستان به کل از بین رفت و آب به پی ساختمان به اندازه پنج متر نفوذ و بخشی از زیر ساختمان را خالی کرد.»

لیانی به تلاش نوسازی و تجهیز مدارس در شمع‌کاری، چیدن بلوک و بتن‌ریزی در پی ساختمان برای تثبیت مدرسه اشاره کرد و با بیان اینکه مدرسه دیگر خطری برای حضور دانش‌آموزان ندارد، ادامه داد: «مشکل فعلی تعیین حریم رودخانه و مدرسه برای دیوارکشی است. از آب‌منطقه‌ای خواسته‌ایم که حریم‌ها را مشخص کند. در عین حال از استاندار نیز درخواست کرده‌ایم که 500 متر از زمین خالی که متعقل به خدمات کشاورزی است را به حیاط مدرسه و ساختن سرویس بهداشتی و سرایداری اختصاص دهیم.»

مدیر آموزش‌وپرورش سوادکوه شمالی در پاسخ به سوال ما در خصوص چرایی مشخص نبودن حریم رودخانه و مدرسه گفت: «مدرسه عقب‌نشینی داشت و ما هم برای عقب‌نشینی مشکلی نداشتیم. شهرداری قرار بود که از پل تا بیمارستان را در حریم رودخانه سد بزند که این کار را نکرد.»

به گفته لیانی در حال حاضر تنها 5 متر از ستون مدرسه تا حریم رودخانه باقی مانده که برای حیاط مدرسه کافی نیست.

لیانی همچنین از انتقال دانش‌آموزان دبیرستان الزهرا به صورت شیفت ثابت صبح به مدرسه کوثر و فیضیه خبر داد و اعلام کرد از آن‌جایی که دبیرستان الزهرا تا اول مهر سال تحصیلی آینده آماده نخواهد شد، این دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی جاری در این دو مدرسه می‌مانند.»

او به خسارت سیل به دو مدرسه دیگر در سوادکوه شمالی نیز اشاره کرد که یکی از آن‌ها مدرسه پنج کلاسه ابتدایی روستای ازانده رودبار است که گرچه بیست سال پیش از این ساخته شده است، اما به دلیل اینکه در بستر رودخانه ساخته شده و مناسب حضور دانش‌آموز نبوده، هرگز دانش‌آموزی وارد آن نشده و در حال حاضر نیز در اجاره شهرداری بوده است. به گفته لیانی نمازخانه این مدرسه که وصل به ساختمان مدرسه بوده تخریب شده و ساختمان خود مدرسه هم آسیب‌هایی دیده است.

مدرسه دیگری که در سوادکوه شمالی از سیل آسیب دید، هنرستان شهید بهشتی است که آن هم در اجاره دانشگاه پیام نور زیراب بوده و سیل قسمتی از آن را نیز تخریب کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان سوادکوه اعلام کرد که پس از بازسازی کامل دبیرستان الزهرا، مدرسه ازانده رودبار و شهید بهشتی نیز بازسازی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار