مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان خبر داد:

آسیب جدی 2 خوابگاه شبانه‌روزی دانش‌آموزی در حسین‌آباد کالپوش

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش‌ و پرورش سمنان از آسیب جدی دو خوابگاه شبانه‌روزی دانش‌آموزی در حسین‌آباد کالپوش به دنبال رانش زمین خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۵۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آسیب جدی 2 خوابگاه شبانه‌روزی دانش‌آموزی در حسین‌آباد کالپوش

محمد دستورانی ضمن بیان اینکه موضوع رانش زمین علاوه بر واحدهای مسکونی باعث بروز خساراتی نیز به واحدهای آموزشی روستای حسین‌آباد بخش کالپوش میامی شده است، اظهار داشت: رانش زمین در روستای حسین‌آباد کالپوش از توابع میامی آسیب جدی به ساختمان‌های دو خوابگاه شبانه‌روزی دانش‌آموزی دخترانه و سه واحد آموزشی متوسطه اول و دوم دخترانه روستا دربرداشته است.

وی ضمن بیان اینکه خطر آسیب دیدن سه واحد آموزشی دوره ابتدایی و متوسطه اول باقیمانده روستا نیز محرز است، اضافه کرد: برآورد خسارات آسیب این خسارت‌ها شده است که هم‌اکنون نیز با توجه به رانش زمین ادامه دارد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان بابیان اینکه تعداد 10 واحد مسکونی متعلق به همکاران فرهنگی بومی در این منطقه نیز براثر رانش زمین آسیب‌ دیده است، بیان داشت: کار جابه جایی مدارس و دانش‌آموزان در دست اقدام است.

دستورانی تصریح کرد: رانش زمین به تعدادی از واحدهای مسکونی نیز آسیب‌زده و آن‌ها را در آستانه تخریب قرار داده است که با مساعدت استانداری سمنان، ساکنان این منازل در حال کوچ به روستاها و شهرهای اطراف هستند.

وی اضافه کرد: موضوع جابه‌جایی دانش‌آموزان به مدارس روستاهای اطراف و شهرستان‌های میامی و شاهرود با مساعدت و همراهی استاندار، مدیریت بحران استان و مسئولان ذی‌ربط و محلی در دست پیگیری قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار