پیشکسوت نمایش وسرود کاشمر در گفتگو با پانا گفت:

فراگیری هنر نیاز به مربیان با دانش دارد و باید از تجربه و دانش همزمان بهره برد

کاشمر (پانا) - مربی پیشکسوت نمایش وسرود کاشمردر حاشیه برگزاری جشنواره نمایش گفت: امروز فراگیری هنر نیاز به مربیان با دانش دارد و باید از تجربه و دانش همزمان بهره برد که در این مسیر هستند کسانی که بتوانند راه رو درست به دانش اموزان نشان بدهند.

کد مطلب: ۹۰۵۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فراگیری هنر نیاز به مربیان با دانش دارد و باید از تجربه و دانش همزمان بهره برد

علیرضا خندرو از مربیان پرورشی دهه شصت و پیشکسوت نمایش وسرود کاشمردر حاشیه برگزاری جشنواره در گفتگوی صمیمی به خبرنگاران پانا گفت: من از سال اول راهنمایی یعنی کلاس هفتم کار اجرای نمایش و بازی رو شروع کردم تقریبا سال 1358با حسین امیری نمایش کار می کردم و از محضر اساتید بزرگی همچون کاظم حاجی نژاد و محسن نجفی و استاد برات الله شیبانی فیض بردم.

خندرو در پاسخ به این که چه کسانی شما را تشویق کردند گفت: بیشترین نقش موفقیت من در امور هنری رو مدیون مادر بزرگوارم هستم که اگه حمایتهای مادی و معنوی ایشون نبود الان اینجا نبودم . و صد البته دعای خیر ایشون همیشه همرام هست

وی به علاقمندان نمایش توصیه گرد: بهترین محل و ابتدایی ترین ان این است که جلو اینه بایستیم و نقش پدر یا برادر و خواهر و مادر رو تقلید کنیم و در مرحله بعد جلو خانواده یه داستان کوتاه رو اجرا کنیم ان وقت پی به استعداد خودمان خواهیم برد . و بهترین روش هم رفتن به مراگز فرهنگی و هنری هست و انجام تستهای مربوطه است

وی ادامه داد: پیشنهادم به دانش اموزان علاقمند این است که در تئاتر های مدرسه و جنگهای شادی مدرسه شرکت فعال داشته باشند.

خندرو افزود: متاسفانه بعضی از مسئولین در این زمینه ها نه تخصص لازم را دارند و نه از متخصصان این رشته سودی میبرند امیدوارم حب و بغض رو کنار گذاشته و اهمیت زیادی به نشاط و شادی دانش اموزان بدهند.

کارگردان نمایش در مورد کار امسال خود گفت: این نمایش موضوع عدم تخصص و اگاهی معلمین به استفاده و تدریس از کامپیوتر رانشان میدهد که در قالب نمایش به مدرسه و مسئولین عرضه شد.

این نمایش تقریبا یه ماه هر روز تمرین یه ساعته انجام دادیم البته بازیگران قوی بودند و توانستند از عهده اجرای نقش برایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار