کارشناس هواشناسی استان خراسان جنوبی :تشدید فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ کارشناس هواشناسی استان خراسان جنوبی بااعلام این خبرافزود: فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امشب تا روز سه شنبه در نیمه شرقی و شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

کد مطلب: ۹۰۵۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کارشناس هواشناسی استان خراسان جنوبی  :تشدید فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی

جواد نخعی کارشناس هواشناسی استان خراسان جنوبی گفت: برای امروز به تناوب وزش تند باد و گرد و خاک، بتدریج افزایش ابر و رگبار و رعد وبرق با احتمال بارش تگرگ در نقاط کوهپایه ای و مستعد پیش بینی می شود.

نخعی افزود: از اواخر وقت امشب تا روز سه شنبه بارشها در برخی مناطق نیمه شرقی و شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار است و در این مناطق احتمال وقوع رواناب دور از انتظار نیست.

او گفت: برای روز سه شنبه بارشها محدود به نیمه شرقی استان شامل شهرهای زیرکوه، اسدیه، سربیشه، درمیان و تاحدودی نهبندان می شود.

کارشناس هواشناسی استان افزود: دمای هوا امروز و امشب به طور نسبی افزایش می یابد، اما از فردا بویژه در طول روز دما کاهش محسوسی داشته و به طور میانگین 4 تا 5 درجه دما کاهش خواهد داشت.

نخعی همچنین بیشترین مقدار بارندگی شب گذشته را در گزیک با 8 میلیمتر باران عنوان کرد و گفت: در این مدت اسدیه یک میلیمتر، روستای درمیان و سربیشه 2 میلیمتر و نهبندان، حاجی آباد زیرکوه، زهان و سهل آباد بارشهای ناچیزی را ثبت کردند.

در شبانه روز گذشته بیرجند و سربیشه با حداقل دمای 7 درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهرها و نهبندان با حداکثر دمای 30 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.

تغییرات دمایی مرکز استان نیز در این مدت بین 7 و 27 درجه سانتیگراد بالای صفر بود که پیش بینی می شود حداکثر دمای هوای امروز بیرجند بدون تغییر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار