برآورد 500 میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل به تاسیسات، زیر ساخت شهری و بخش های کشاورزی فارس

شیراز (پانا) - استاندار فارس با اشاره به اینکه خسارت های ناشی از سیل به تاسیسات، زیرساخت‌های شهری، زمین‌های کشاورزی و... بیش از 500 میلیارد تومان برآورد شده است، از تلاش برای جبران این خسارت ها بر اساس مقدورات خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۵۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برآورد 500 میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل به تاسیسات، زیر ساخت شهری و بخش های کشاورزی فارس

عنایت‌اله رحیمی با اشاره به اینکه آمادگی های لازم به منظور مواجهه با بحران پیش از وقوع سیل ایجاد شده بود، تاکید کرد: این آمادگی سبب شد ابعاد حادثه رخ داده با سرعت کنترل و مدیریت شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان فارس با بیان اینکه وظایف همه دستگاه‌ها از پیش مشخص شده و مدیران نیز موظف به حضور در دستگاه مربوطه شده بودند، ادامه داد: در صورت بروز هر گونه کوتاهی در مسئولیت‌های محوله ، بر اساس قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

او ادامه داد : اگر مسئولی در مرخصی بوده نیز انتظار داریم با بروز بحران بنا به وظیفه در صحنه حاضر شده باشد.

او افزود: بازتوانی و بازسازی در نقاط آسیب دیده آغاز شده است و تیم‌های ارزیاب فعالیت خود را به عنوان نخستین گام بازسازی و بازتوانی آغاز کرده اند و در حال حاضر بخش‌هایی از مصالح ساختمانی اعم از موزاییک و سیمان در اختیار ساکنان محله سعدی قرار داده شده و گروه های جهادی در این مناطق مشغول به کار هستند.

رحیمی با بیان اینکه واقعه ای نادر در مدت زمان 10 تا 15 دقیقه رخ داده است تاکید کرد: اجازه بدهیم دلایل این رخداد به دور از پیش داوری و حاشیه سازی از طریق علمی بررسی و راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تکرار آن ارائه شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان فارس ادامه داد: آبگرفتگی ناشی از این بارش در پنجم فروردین ماه در بخش های دیگری از شهر نیز رخ داد، اما عواملی از جمله شدت بارش ، شیب و ظرفیت کانال آب در دروازه قران سبب بروز حادثه شد.

وی بر لزوم تهیه و اجرایی شدن طرح ساماندهی مسیل ها و رودخانه ها در سطح استان به ویژه شهر شیراز تاکید و خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز مکلف شده است با همکاری دانشگاه و سایر دستگاه‌های مربوطه این طرح را در دو ماه آینده ارائه دهد.

رحیمی افزود: این اقدام به عنوان اولویت اول شهرداری شیراز تعیین شده و شورای شهر نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

او با اشاره به اینکه همدلی و همراهی مردم فارس و شیراز در یاری رساندن به آسیب دیدگان واقعه سیل پنجم فروردین ماه جلوه ای ارزشمند از نوع دوستی را به نمایش گذاشته است، از مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست ثبت این روز به عنوان روز جهانی مهمان نوازی را پیگیری کنند.

او با اشاره به آسیب دیدن روستاهای اطراف شیراز، افزود: دستور نقشه‌برداری از این روستاها به منظور بازسازی خیابان‌ها و معابر و سایر نقاط آسیب دیده برابر با طرح تفصیلی صادر شده است.

او تاکید کرد: نباید از زلزله نیز غافل شویم در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان مکلف به شناسایی مناطق مسکونی که در معرض آسیب هستند و ارائه گزارش مربوطه به ستاد بحران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار