معاون مشارکت‌های مردمی وزارت کشور در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد

فعالیت 350 سازمان مردم نهاد به طور مستقیم در مناطق سیل‌زده

اکبری: بیشترین کمک‌ سازمان‌های مردم نهاد بعد از فروکش کردن بحران شروع می‌شود

تهران (پانا) - معاون مشارکت‌های مردمی وزارت کشور با تشریح اقدامات سازمان‌های مردم نهاد در استان‌های سیل‌زده از فعالیت 350 سازمان مردم نهاد و موسسات خیریه به صورت مستقیم در استان‌های سیل‌زده خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۵۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 350 سازمان مردم نهاد به طور مستقیم در مناطق سیل‌زده

کمال اکبری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد از اولین روزهایی که سیل در استان‌های گلستان و مازندران اتفاق افتاد، حضور پیدا کردند و بیش از 350 سازمان مردم نهاد و موسسات خیریه به صورت مستقیم در حوزه‌های مختلف به سیل‌زدگان مشغول خدمات‌رسانی هستند.

وی افزود: همچنین علاوه بر 350 سازمان مردم نهادی که به صورت مستقیم در موضوع سیل ورود کرده‌اند، بسیاری از تشکل‌های مردمی نیز به صورت غیرمستقیم در استان خود کمک‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به مناطق سیل‌زده ارسال می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی وزارت کشور گفت: تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد با عنوان کمک به خوراک و پوشاک و لوازم اولیه مشغول خدمت‌رسانی هستند و تاکنون اقدامات اولیه موثری نیز انجام شده است و اقلام کمکی توزیع شده است. یکسری سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در حوزه بهداشت و درمان ورود کرده‌اند که در حوزه‌های مختلف مشغول خدمات‌رسانی رایگان به سیل‌زدگان هستند.

وی افزود: همچنین گروهی از سازمان‌های مردم‌نهاد نیز وجود دارد که در حوزه‌های توانبخشی و تاب‌آوری مردم در برابر حوادث طبیعی ورود کرده‌اند که امیدواریم در این حوزه هم خدمات‌رسانی کنند. علاوه بر این تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد نیز به صورت طبیعی به افراد ناتوان در موضوعات مختلف کمک می‌کنند.

اکبری گفت: هم‌اکنون این آمادگی نیز وجود دارد که علاوه بر کمک در مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان و لرستان، به صورت جدی در موضوع خوزستان نیز ورود شود و سازمان‌های مردم نهاد در این استان نقش خود را ایفا کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی وزارت کشور با بیان اینکه کمک‌رسانی تشکل‌های مردمی همچنان ادامه دارد، گفت: بیشترین کمک‌ سازمان‌های مردم نهاد بعد از فروکش کردن بحران شروع می‌شود چون زمانی که زندگی به حالت طبیعی برگردد، تازه بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات مردم شروع می‌شود و در اینجاست که سازمان‌های مردم نهاد بیشترین نقش و تاثیرگذاری را بر عهده دارند و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام شده است، اقدامات تأثیرگذاری انجام شود.

اکبری به هماهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد با هلال احمر در موضوع جمع‌آوری کمک‌ها اشاره کرد و گفت: کمک‌هایی که جمع‌آوری می‌شود با هماهنگی خوبی که در حوزه معاونت مشارکت‌های اجتماعی با هلال احمر و مدیریت بحران وجود دارد، به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود. اطلاعات و گزارش‌ها نیز به صورت مستمر و روزانه به هلال احمر ارسال می‌شود و سازمان‌های مردم‌نهاد در قالب نیازهایی که هلال احمر اعلام می‌کند، اقدام می‌کنند و آنچه مورد نیاز است از طریق هلال احمر منتقل می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت کشور تصریح کرد: به سازمان‌های مردم‌نهاد اعلام کردیم که مردم کمک‌های نقدی خود را از طریق هلال احمر انجام دهند. همچنین از سازمان‌های مردم‌نهاد درخواست کردیم تا هیچ تشکلی به صورت فردی و بدون هماهنگی در مناطق سیل‌زده اقدام نکند به ویژه در استانی مثل استان لرستان که امکان حضور سازمان‌های مردم‌نهاد به صورت جمعیت زیاد و گسترده به دلیل مشکلات راه‌های ارتباطی وجود ندارد. از طرفی در استان خوزستان حضور فردی و بدون هماهنگی به دلیل آبگرفتگی برخی مناطق حتما مشکل‌ساز خواهد شد بنابراین از همه سازمان‌های مردم‌نهاد درخواست کردیم تا با هماهنگی کمیته و دفاتر اجتماعی استانداری‌های مربوطه اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار