معاون سیاسی استاندار؛

وفاق و همراهی مدیران، رمز موفقیت استان در عبور از بحران سیل بود

بجنورد (پانا) -معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی وفاق و همراهی مدیران دستگاه های اجرایی، حضور ارزشمند نیروهای مسلح، نیروهای انتظامی و امنیتی و مرزبانان و سایر افراد و مهم تر ازآن مدیریت و تدابیر خوب و به موقع استاندار را از رموز موفقیت استان در بحران اخیر سیل دانست.

کد مطلب: ۹۰۵۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
وفاق و همراهی مدیران، رمز موفقیت استان در عبور از بحران سیل بود

ولی الله حیاتی در نخستین نشست شورای اداری استان اظهار داشت:اگر مدیریت خوب در بروز سیل اخیر وجود نداشت بدون شک استان آبستن حوادث بدتری میشد که از جمله این اقدامات کنترل سدها، رها سازی آب و انجام تمهیدات مختلف در بازه زمانی مشخص است.
وی ادامه داد: با پیگیری های مستمر استاندار با مسئولان کشوری؛ خراسان شمالی جزء سه استانی بود که به اسم خود استان از هیات دولت مصوبه اخذ کرد.
حیاتی حوزه های ماموریتی خود را در زمان بروز بحران سیل را شهرستان های شیروان، فاروج، بجنورد و رازو جرگلان عنوان کرد و افزود:در شهرستان شیروان اوضاع به صورت لحظه ای کنترل میشد که در این شهرستان 58 میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل گزارش شد که از 75 روستای درگیر سیل 14 روستا ظرف مدت دو روز بازگشایی شدند.
وی خاطرنشان کرد:میزان همکاری و حضور مردم در شهرستان رازو جرگلان ستودنی است که بالغ بر 20 روستا بازگشایی شد هرچند که سازه های منازل مسکونی تخریب بسیار داشت اما دستورات لازم را ارائه دادیم.
حیاتی به موضوع رانش زمین در دو روستای شهرستان بجنورد اشاره کرد و گفت:بنابر دستور استاندار، یک تیم مطالعاتی در حال انجام کار است که به زودی تصمیمات لازم اتخاذ می شود که 130 میلیارد تومان به بخش های مختلف شهرستان بجنورد خسارت وارد شد.
وی اظهار داشت:تمامی راه ها در شهرستان فاروج بازگشایی شد که للبته 7 میلیارد تومان خسارت به راه های فاروج وارد شد.
حیاتی نبود راه و ابنیه روستایی را دو دغدغه مهم استان دانست و گفت:یکی از اولویت های استاندار در سالجاری توجه به راه روستایی خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت:امکانات لازم به دهستان های سیل زده و امدادرسانی به موقع انجام شد هرچند که مشکل عمده ما قطع راه های روستایی و منازل تخریبی بود.
رضا رجب زاده اظهار داشت:با دستور استاندار خراسان شمالی ظرف 72 ساعت تمام مسیرهای مسدود شده بازگشایی شد و بسیاری از روستاها که مسیر عبور آنها از بستر رودخانه بود با دستور استاندار، کمک دستگاه های اجرایی و فرمانداران بازگشایی شد.
وی افزود: با مشاوران حوزه راه مذاکراتی را انجام خواهیم داد تا طرح های اصلی روستاها انجام شود که یک بخش آن در سالجاری و مابقی در سنوات بعدی انجام می شود.
رجب زاده تصریح کرد:در کنار تمام مشکلاتی که سیل به وجود آورد اما در دو سد بارزو و بیدواز 44 میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم که امکان رکورد ذخیره آب را هم خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: میانگین بارندگی امسال در کشور 256 میلی متر و در استان 270 میلی متر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 300 درصدی داشته ایم.
رجب زاده اظهار داشت: به زودی وارد مرحله بازسازی و بازتوانی ، تخصیص تسهیلات و توسعه طرح های هادی خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار