معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در گفت و گو با پانا

با وجود مدیریت چهارچوب آبریز کارون خطری اهواز را تهدید نمی کند

اهواز (پانا) - علی حسین حسین زاده گفت :با توجه به اینکه کارشناسان آب و برق در مورد حوضه ی آبریز کارون که دارای چهار سد می باشدگزارش های خود را در اختیار ما قرارداده اند، لذا امکان مدیریت خروجی های آب و ظرفیت مانور ما بیشتر است.

کد مطلب: ۹۰۵۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
با وجود مدیریت چهارچوب آبریز کارون خطری اهواز را تهدید نمی کند

حسین زاده در پاسخ به این پرسش که تا کنون چه ظرفیتهایی را جهت اسکان سیل زدگان بکار گرفنه اید اظهارکرد: بخشی از این امکانات از طریق دستگاه های دولتی و بخش دیگر هم با هماهنگی که با سایر نهاد ها به عمل آمده توانسته ایم سیل زدگان را اسکان دهیم و امیدوارم با هماهنگی و برنامه ریزی ها بیشتر بتوانیم تا حدود زیادی این مشکلات را کاهش بدهیم و البته تاکید میکنم که کمک های مردمی نیز در این زمینه بسیار خوب و اثر بخش بوده است .
او همچنین افزود: دستگاه های مختلف، دانشگاه ها، جامعه ی پزشکی، جامعه ی دارو سازان، جامعه ی روحانیت، بسیج، سپاه و ارتش و همه ی دستگاه ها ارگان ها در زمینه ی انتقال مردم و تجهیز برخی از محل های اسکان امکاناتی را ایجاد کردند؛ زیرا این جا به جایی ها زیاد هستند و ناهماهنگی و کمبود هایی در این زمینه وجود دارد که امیدوارم با یک برنامه ریزی درست و منسجم و ساستگذاری بتوانیم این کمبود ها را کاهش بدهیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در خصوص مدت زمان موقعیت فوق العاده استان اظهار کرد: این موضوع بستگی به گزارش سازمان های آب و برق در این زمینه دارد و اگر بارش های پیش رو کاهش پیدا کند و بتوانیم خروجی سد ها را با همین ظرفیتهاپایدار نگه داریم ، شاید بتوان گفت در کمترین زمان معمول بتوانیم این وضعیت را پشت سر بگذاریم و ما منتظر آمار ،تدابیر واندیشه های کارشناسان این حوزه هستیم.

حسین زاده با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در خصوص سیل احتمالی درمناطق حاشیه ای اهواز نیز عنوان کرد:مهم ترین تصمیمی که در این زمینه گرفته شده است، بحث جا به جایی است و به هر حال این جا به جایی و انتقال کار ساده ایی نیست و در صورت افزایش سیل شهر هایی را در موقعیت اضطراری و قرمز اعلام کردیم و به آنها اخطار داده ایم و بخشی مردم این شهرستان ها خود اقدام به ترک خانه هایشان کردند و برای انتقال بخش دیگر سپاه و ارتش همکاری می کنند ،ما علی رغم چینی شرایطی و مقاوم سازی سیل بند ها در تمامی این شهر ها با کمک جوانان این موضوعات را تقویت و دنبال می کنیم.

او در مورد خطر سیل گرفتگی اهواز گفت: با توجه به اینکهکارشناسان آب و برق در مورد حوضه ی آبریز کارون که دارای چهار سد می باشدگزارش های خود را در اختیار ما قرارداده اند، لذا امکان مدیریت خروجی های آب و ظرفیت مانور ما بیشتر است؛ اما این موضوع برای حوضه های کرخه و دز صدق نمی کند؛ زیرا این حوضه ها تنها دارای یک سد هستند و با پر شدن دریاچه ها سد دیگری برای انتقال آب وجود ندارد.
بنابراین با وجود مدیریت چهارچوب آبریز کارون خطری اهواز را تهدید نمی کند و حوضه ی کرخه بیشتر در معرض خطر قرار دارد اگر چه امکان وقوع سیل نخواهد بود و دستور تخلیه داده شده و بیشتر احتمال آب گرفتگی فاضلاب هست که با نصب پمپ های مخصوص تلاش در برگرداندن آب و رفع این معضل را داریم.

حسین زاده در خصوص روند کمک رسانی و دریافت کمکهای استان های معین هم افزود:
یک سری کمک های اضطراری توسط هواپیما های ارتش در مقطعی که راه آهن قطع شده بود انتقال پیدا کرده که برای توزیع در اختیار هلال احمر گذاشته شد. و از فردا کمک های بیشتری با توجه به تعیین استانهای معین در سطح استان انجام بشود.اما تا کنون بیشترین پشتیبانی از سوی خود استان و ظرفیتهای آن انجام شده ،و امیدوارم با توجه به حجم و گستردگی خسارات این کمکهارا زودتر دریافت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار