دادستان عمومی و انقلاب قم:

عملکرد معاونت حقوق عامه رضایت‌مندی مردم را بسیار بالا برده است

قم (پانا) - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم گفت: عملکرد معاونت حقوق عامه و معاونت نظارت بر ضابطین و شعب رضایتمندی مردم شریف استان قم را بسیار بالا برده به نحوی که اطمینان به حوزه دادستانی در قم اکنون در بالاترین سطح ممکن رسیده است.

کد مطلب: ۹۰۵۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد معاونت حقوق عامه رضایت‌مندی مردم را بسیار بالا برده است

مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم به نقل از میزان به بیان برخی اقدامات دادستانی در راستای احیای حقوق عامه اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات انجام گرفته تخصصی کردن رسیدگی به جرائمی است که بخش زیادی از پرونده‌ها را به خود اختصاص می‌داده که برای جلوگیری از اتلاف وقت هزینه و رفت و آمد مجتمع‌های تخصصی تصادفات و جرائم رایان‌های افتتاح شده است.

وی گفت: به نحوی که در مجتمع تصادفات همه نهاد‌های مرتبط از جمله قضات، بیمه، پزشکی قانونی، راهنمایی و رانندگی و کارشناسان و ... گرد هم آمده و همکاری توامان آنان به ریشه کن شدن باند‌های تصادفات ساختگی در قم منجر شده است.

کاهه افزود: البته افتتاح دادسرای نیروگاه را نباید نادیده گرفت، چون نقش بسیار موثری در افزایش و پایداری امنیت در منطقه داشته است.

این مقام قضایی در ادامه خاطرنشان کرد: مستقر کردن دفتر نظارت زندان در داخل زندان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برای اینگونه خانواده‌ها را کاهش داده به نحوی که قضات مستقر به طور پیوسته هم بر زندانیان و هم بر عملکرد زندان بانان نظارت می‌کنند و زندانیان خود می‌توانند درخواستهایشان را مطرح و پیگیری کنند.

کاهه تصریح کرد: از آنجایی که مراجعین واحد سرپرستی بیشتر مهجورین و صغار و ... بوده حضور آنان در دادسرا در کنار مجرمین و متهمین خود آسیبزا بوده است. از این رو افتتاح مجتمع تخصصی سرپرستی بسیار ضروری بوده است که با همکاری بهزیستی و استقرار مددکار و روان شناس راندمان و رضایت‌مندی مراجعین بسیار افزایش یافته است.

این مقام قضایی بیان کرد: از آنجایی که نتیجه تمام زحمات نیروی انتظامی، دادسرا، دادگاه و ... اجرای احکام صادر شده برای مجرمین است ایجاد واحد جلب اجرای احکام در دادسرا باعث گشته که تعداد زیادی زندانی فراری و محکومین جلب نشده که در گذشته موجود بوده دستگیر و احکام صادر شده برای آنان اجرایی شود.

وی ادامه داد: تقویت اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان یکی از بزرگترین اقدامات صورت گرفته بوده به نحوی که اکنون اعضای آن از مدیران ارشد استانی از جمله فرماندار، مدیرکل زندان، فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد و ... می‌باشند که هرکدام از این مدیران برجسته با توجه به جایگاهشان توانسته اند تصمیمات سازند‌های را اخذ و با در اختیار قرار دادن امکانات و همکاری‌های لازم کمک شایانی برای حمایت از این خانواده‌ها داشته باشند.

کاهه تصریح کرد: از جمله اقدامات نوین ما در جهت تخصصی کردن رسیدگی‌ها و کاهش اتلاف وقت، ایجاد واحد نیابت در دادسرا با استقرار دو قاضی مجرب است که به طور یکپارچه و ساماندهی شده به نیابت‌های سایر استان‌ها رسیدگی و مراجعین از استان‌های دیگر به راحتی می‌توانند در صورت نیاز پرونده‌های خود را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: ثبت تمامی پرونده‌های موجود در دادسرا از گذشته همراه با ورودی‌های کنونی باعث شده آمار‌های استخراجی به واقعیت بسیار نزدیک و برنامه ریزی‌ها در جهت اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت با بازده بسیار بالاتری امکانپذیر باشد.

این مقام قضایی افزود: عملکرد معاونت حقوق عامه و معاونت نظارت بر ضابطین و شعب رضایتمندی مردم شریف استان قم را بسیار بالا برده به نحوی که اطمینان به حوزه دادستانی در قم اکنون در بالاترین سطح ممکن رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار