هیات نظارت بر اخلاقیات گوگل تعطیل شد

تهران (پانا) - هیات نظارت مستقلی که وظیفه بررسی عملکرد گوگل در حوزه هوش مصنوعی را بر عهده داشت، ظرف مدتی کمتر از دو هفته از زمان تشکیل آن تعطیل شد.

کد مطلب: ۹۰۵۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
هیات نظارت بر اخلاقیات گوگل تعطیل شد

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری بی‌بی‌سی نیوز، این هیات نظارت که Advanced Technology External Advisory Council یا به اختصار (ATEAC) نام داشت، مسئول بررسی اخلاقیات در رابطه با هوش مصنوعی، آموزش ماشین و تشخیص چهره بود.
شکل‌گیری این هیات نظارت که دارای 8 عضو بود،‌ در کنفرانسی در دانشگاه ام آی تی، اعلام شد و قرار بود در سال 2019 میلادی، چهار جلسه تشکیل دهد اما یکی از اعضای این هیات نظارت از کار خود استعفا کرد و بسیاری از کارکنان گوگل خواستار برکناری یک عضو دیگر این هیات نظارت به دلیل جهت‌گیری‌های خاص وی در رابطه با مسائل اجتماعی مختلف از جمله جلوگیری از مهاجرت شدند.
گوگل در این رابطه اعلام کرد: «معلوم شد که در فضای کنونی، ATEAC قادر نیست مطابق انتظار ما عمل کند. بنابراین آن را منحل کردیم و به سراغ گروه طراحی رفتیم. ما مسئولیت اقدامات خود را در رابطه با مسائل مهمی که در مورد هوش مصنوعی پیش می‌آید بر عهده می‌گیریم و شیوه جایگزینی را برای دریافت نظرات خارجی درباره این موضوعات به‌کار می‌بریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار