شریعتمداری: مناطق سیل زده نباید آوردگاه جناح‌های سیاسی باشد

تهران (پانا) - وزیر رفاه با عنوان این مطلب که مناطق سیل زده نباید آوردگاه جناح‌های سیاسی باشد، گفت کمک به سیل زدگان باید منشأ وحدت ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد.

کد مطلب: ۹۰۵۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
شریعتمداری:  مناطق سیل زده نباید آوردگاه جناح‌های سیاسی باشد

به گزارش روابط عمومی وزارت کار، محمد شریعتمداری، ضمن لغو دیدارهای نوروزی در نشست‌های جداگانه با معاونان، مشاوران و مدیران کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه در ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل، ابعاد مختلف، جزئیات و چگونگی ادامه روند خدمت رسانی به آسیب دیدگان سیل را بررسی کرد.

وی اضافه کرد: همدلی، صفا، صمیمیت و یکپارچگی ملت، موضوعاتی إنکار ناپذیر است اما متأسفانه عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه همسو با سیاست‌های دشمنان خارجی تلاش می‌کنند مردم را نا امید کنند و این امر خیانت است و باید همگان تلاش کنند وحدت و یکپارچگی مردم که به لطف خداوند و کوری چشم دشمنان برقرار شده است تقویت شود.

شریعتمداری با اشاره به فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات سیل زدگان، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه از هیچ اقدامی برای رفع مشکلات هموطنان دریغ نخواهند کرد و خدمات ما به مناطق سیل زده تا روز آخر عادی شدن شرایط کار و زندگی مردم تداوم خواهد داشت.

وی افزود: جوامع تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر و سازمان‌های خدمت رسان تابعه این وزارتخانه بایستی از خدمات این دستگاه‌ها برخوردار باشند. بازنشستگان تأمین اجتاعی باید این سازمان را در شرایط سخت پشتیبان خود بدانند و تأمین اجتماعی باید مسائل آنان را پیگیری کند.

شریعتمداری ادامه داد: دستگاه‌های تابعه آسیب دیدگان را همچون اعضای خانواده خود بدانند و از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای خدمت رسانی استفاده کنند. هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف نیز می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد و به ویژه از ظرفیت شرکت‌های سرمایه گذاری نیز برای امداد رسانی و رفع مشکلات آسیب دیدگان استفاده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم تداوم اقدامات و خدمات این وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه در مناطق سیل زده، گفت: بعد از مرحله امداد رسانی که در حال حاضر با جدیت در حال انجام است، برای ساماندهی زندگی مردم این مناطق نیز وظایف و تعهداتی بر عهده خواهیم داشت که برقراری بیمه بیکاری برای افراد شاغل و تحت پوشش تأمین اجتماعی از مهم‌ترین این مسائل است. در زمینه مشاغل غیر رسمی و فاقد بیمه نیز بایستی از منابع دولتی برای حمایت از افراد استفاده شود.

شریعتمداری گفت: در مرحله بعد از آن نیز برای شروع دوباره کارها و احیای واحدهای تولیدی بایستی برنامه ریزی کنیم و در کنار تولید کنندگان و کارگران باشیم تا رونق اقتصادی و زندگی عادی در این مناطق بار دیگر از سر گرفته شود و این موضوع در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نام گذاری شده است اهمیت مضاعف دارد و بایستی برای رونق زندگی مردم در مناطق سیل زده تلاش مضاعف داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمک به سیل زدگان باید منشأ وحدت ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد.

شریعتمداری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای وقوع سیل خدمات رسانی به مردم سیل زده را آغاز کرده و در این مناطق به صورت مستمر و بدون هیچ گونه تشریفاتی حضور داشته و هرگز از موضوع سیل غافل نبوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: جامعه آسیب دیده در شرایط فعلی نیاز به بازسازی روحی دارد.

شریعتمداری تاکید کرد: گاهی برخی از کارها وجه سیاسی پیدا می‌کند و متأسفانه سیل بازی یا سیاسی کاری تبدیل به بخشی از برنامه‌ها می‌شود لذا این نقیصه باید رفع شود بنابراین همه مسؤولان موظفند وجه سیاسی اقدامات را کاهش دهند و سیاسی کاری را با سیل بازی آمیخته نکنند و بتوانند کار جدی برای کمک به آسیب دیدگان انجام دهند.

وی معتقد است: سیاسی دیدن سیل خیانت به کشور است و مناطق سیل زده نباید آوردگاه جناح‌های سیاسی باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که کمک به سیل زدگان باید منشأ وحدت و یکپارچگی ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد، در ادامه بر ضرورت یکپارچگی ملی در شرایط کنونی تاکید و اظهارکرد: برای کمک به هموطنان سیل زده به وحدت ملی نیاز داریم و همه دستگاه‌ها باید با هماهنگی ستاد بحران کمک و حمایت‌های خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه پس از سیل سهمگین شاهد مهربانی ایرانیان بودیم، ادامه داد: خوشبختانه وحدت خوبی میان دستگاه‌ها وجود دارد و همگی همکاری خوبی با ستاد مرکزی بحران دارند و در کنار هم کار می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در همان ساعات اولیه وقوع سیل کارت همه مددجویان بهزیستی تا ۳ برابر شارژ شد و اقدامات اولیه انجام شد. تسهیل در پرداخت وام قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی نیز در این مدت انجام شد و با اولویت معلولین، مددجویان و بازنشستگان کمک به امور تخصیص به ساخت و ساز انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار