وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

سیلاب‌های اخیر به ۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور خسارت زد

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد حدود ۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور، دچار آسیب‌دیدگی بر اثر وقوع سیلاب از نوع آب‌بردگی، آب‌شستگی و رانش شده‌اند.

کد مطلب: ۹۰۵۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سیلاب‌های اخیر به ۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور خسارت زد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ محمد اسلامی با اشاره به ابعاد خسارات سیل در ایام نوروزی، اظهار داشت: حدود ۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور در بیش از ۸ هزار نقطه، دچار آسیب دیدگی بر اثر وقوع سیلاب از نوع آب بردگی، آب‌شستگی و رانش شده‌اند که نیازمند تمهیدات مستحکم، کنترل کننده و بازدارنده برای برقراری عبور و مرور مردم است.

وی افزود: پس از یک دهه کم‌بارشی و خشکسالی، زمین‌ها سیراب و ۷۵ درصد سدهای کشور پر شده است، ضمن اینکه در مقابل با جاری‌شدن سیل در ایام نوروز، شاهد وارد شدن خسارت به املاک، مستقلات، دارایی‌ها و زندگی مردم بودیم.

اسلامی ادامه داد: در ایلام ۱۹ روستا همانند جزیره فاقد ارتباط با اطراف خود هستند که نیازمند حضور همه دستگاه‌های مربوطه از جمله شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت راه‌آهن است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوع دوستی ایجاب می‌کند به یاری همنوعان خود بشتابیم، گفت: فارغ از کمک‌های دولتی به مردم مناطق سیل‌زده، باید سعی شود به صورت خودجوش نیز، کمک‌هایی در حد بضاعت خود هر چند اندک فارغ از مادی یا غیرمادی بودن اهدا شود.

اسلامی با اشاره به تأثیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی بر زندگی مردم افزود: با توجه به تأثیر مستقیم این وزارتخانه بر زندگی مردم، باید فعالیت‌ها متعهدانه و با انگیزه به یک فرهنگ تبدیل شده همچنین با روی گشاده انجام شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی همه مدیران و کارکنان در ایام نوروز و وقوع سیلاب‌ها تاکید کرد: نیاز به عملکرد جدی و متفاوت از گذشته است و شرایط ایجاب می‌کند در شهرسازی به ویژه در مناطق پر بارش، یک بازنگری با همکاری همه بخش‌های مرتبط با حوزه مسکن و شهرسازی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی، با تاکید بر بازبینی مطالعات هیدرولوژی و توپوگرافی راه‌ها و ابنیه فنی به ویژه در مناطق سیل زده گفت: این موارد باید در کمیته ارزیابی و آسیب‌شناسی با حضور مهندس مشاور و پیمانکار مورد بررسی قرار گیرند و در صورت وجود هر گونه ایراد با آن‌ها برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد؛ همچنین در صورت وجود، داده‌های جدید جایگزین داده‌های قبلی شود.

اسلامی اضافه کرد: این اقدام باید سریع، حوزه به حوزه، استان به استان مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و پیرو آن دستورات لازم ابلاغ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار