تهران به عنوان استان معین آماده یاری به سیل‌زدگان خوزستان است

تهران (پانا) - استاندار تهران گفت استان تهران با بهره‌گیری از امکانات مختلف در حوزه‌های فنی، لجستیکی و تخصصی به عنوان استان معین مأمور یاری رسانی به هموطنان سیل‌زده در استان خوزستان است.

کد مطلب: ۹۰۵۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تهران به عنوان استان معین آماده یاری به سیل‌زدگان خوزستان است

به گزارش سایت استانداری، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران با موضوع کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان خوزستان صبح امروز به ریاست انوشیروان محسنی بندپی - استاندار تهران و با حضور امامی امین - معاون امور اقتصادی استاندار، گودرزی - معاون امنیتی و انتظامی استاندار، تقی زاده - معاون امور عمرانی استاندار، حسن بیگی - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار- و جمعی از فرمانداران شهرستان‌های استان و سایر اعضای این شورا در محل استانداری تهران برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این جلسه ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد مدیریت بحران استان تهران در ایام نوروز اظهارکرد: در تعطیلات نوروزی با توجه به تشدید نزولات جوی و ناپایداری هوا خوشبختانه اقدامات کارشناسی و تخصصی را از سوی دستگاه‌های متولی شاهد بودیم که همین امر سبب کاهش چشمگیر خسارت‌های جزئی مالی و همچنین به صفر رسیدن تهدیدات جان شهروندان در مناطق مختلف استان شد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی مؤثر و به‌هنگام همچنین حضور فیزیکی مسئولان نقاط مختلف استان سبب شد تا شاهد عملکرد موفق ستاد مدیریت بحران استان در روزهای گذشته باشیم.

استاندار تهران در ادامه ضمن اشاره به وضعیت کنونی مناطق سیل‌زده در استان خوزستان خاطرنشان کرد: این استان متأسفانه اکنون در وضعیت سختی به سر می‌برد و آب از استان‌های بالادست و کرخه به‌صورت سیلاب و طغیان در حال عبور از این منطقه است. همین امر سبب شده تا با تصمیم ستاد مدیریت بحران کشور دستور تخلیه پنج شهر استان خوزستان صادر شود و حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ساکن در این مناطق مجبور به خروج از مناطق در معرض تهدید شوند.

محسنی بندپی یادآور شد: پیرو دستور وزیر کشور، استان تهران با بهره‌گیری از امکانات مختلف در حوزه‌های فنی، لجستیک و تخصصی به عنوان استان معین مأمور یاری‌رسانی به هموطنان سیل زده در استان خوزستان است. بر همین اساس باید نیاز سنجی لازم در این مناطق صورت بگیرد تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف اعم از اسکان هموطنان، ارائه خدمات به سیل‌زدگان و مواردی از این دست اقدامات لازم را ترتیب دهیم و تدارکات مورد نیاز این منطقه را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث استقرار موکب‌ها در پنج شهر استان خوزستان باید تمهیدات لازم اندیشیده شده و در حوزه کمک‌های جمعیت هلال احمر نیز اقلامی به بسته‌های حمایتی افزوده شود. تاکید ما بر این است که در نحوه تجمیع، ارسال و توزیع اقلام و کمک‌های اعزامی به مناطق سیل‌زده نیاز سنجی لازم را در مناطق هدف در دستور کار قرار دهیم.

استاندار تهران افزود: این نیازسنجی‌ها باید در حوزه‌های تهیه مواد غذایی، حمایت‌های اجتماعی و روانی، درمان، اسکان و سایر موارد صورت بگیرد.

وی ضمن اشاره به جمع‌آوری کمک‌های شهروندان استان تهران برای یاری‌رسانی به هموطنان در مناطق سیل‌زده استان خوزستان خاطرنشان کرد: اگر عمده کمک‌های جمع آوری شده از سوی شهروندان استان به صورت نقدی صورت بگیرد دستگاه‌های متولی مانند جمعیت هلال احمر قدرت مانور بالاتری در حوزه تأمین نیازهای اساسی و تخصصی مردم خوزستان خواهند داشت.

محسنی بندپی افزود: دستگاه‌هایی نظیر جمعیت هلال احمر، کمیته امداد، فرمانداران و شهرداران باید امکانات لازم را بر اساس نیازهای اعلام شده از سوی مسئولان در استان خوزستان جمع آوری و آماده ارسال کنند.

وی تأکیدکرد: حفظ جان مردم در استان خوزستان برای همه ما اولویت اساسی است و باید همه اقدامات خود را با در نظر گرفتن این اولویت عملیاتی کنیم.

محسنی بندپی یادآور شد: مسلم اینکه با ورود سردار سلیمانی در بسیج امکانات جهت خدمات‌رسانی به مردم مناطق سیل زده غذا در موکب‌ها تهیه و طبخ خواهد شد و مشکلی در این باره وجود نخواهد داشت. ما باید با در نظر گرفتن نیازها اعم از لوازم و تجهیزات مورد درخواست در استان خوزستان اقدام و از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف استان تهران در حوزه لجستیکی استفاده کنیم.

استاندار تهران ضمن اشاره به حضور مسئولان استان تهران در مناطق سیل‌زده استان خوزستان تاکید کرد: تقی زاده - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار- به عنوان متولی اصلی مدیریت امکانات استان تهران در مناطق سیل‌زده با همراهی یکی از فرمانداران حضور خواهد داشت و سیاستگذاری و هدایت امکانات با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان تهران در این مناطق صورت می‌گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در راستای توجه به مسئولیت اجتماعی در مناطق سیل زده با همراهی معاونین دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران بحث اعزام پزشک و روان شناس را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، بندپی تاکید کرد: هیچ دستگاهی نباید بدون هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان هر گونه امکانات در هر زمینه‌ای را به مناطق سیل زده ارسال کند و باید با مدیریت واحد تمامی امکانات لازم را برای کمک به برادران و خواهران هم وطن خود در استان خوزستان بسیج کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار