استاندار مازندران: جشنواره فیلم وارش تمرین جمعی برای یک حرکت ارزنده ملی است

ساری (پانا) - استاندار مازندران تأکید کرد که جشنواره فیلم وارش در واقع باید تمرینی جمعی برای یک حرکت ارزنده ملی باشد.

کد مطلب: ۹۰۵۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران: جشنواره فیلم وارش تمرین جمعی برای یک حرکت ارزنده ملی است

احمدحسین زادگان استاندار مازندران در جمع مدیران ارشد استان با اشاره به رونق دوباره‌ی بحت بوم‌گردی در جامعه گفت: «باید هنرمان این باشد که توجهات را به سمت مازندران برگردانیم و زمینه های میزبانی برنامه‌های ملی و بین المللی را در مازندران فراهم کنیم. جشنواره وارش به صورت تخصصی به این مقوله می‌پردازد و نیاز به توجه بیشتر دارد و باید به این ظرفیت جشنواره توجه کنیم.»

او ضمن اذعان به اینکه مازندران چهره‌های ملی زیادی در عرصه ملی و بین‌المللی دارد که در استان کمتر به آن توجه شده است، ادامه داد: «مردم ما افتخار می‌کنند که هنرمندی که به این استان تعلق دارد، در عرصه‌ای می‌درخشد و اکنون جشنواره فیلم وارش با حضور هنرمندان برجسته استان و کشور یک گردهمایی مهم است.»

استاندار مازندران ا تاکید بر تجمیع منابع انسانی و امکانات برای فعالیتهای فرهنگی در استان، گفت: «نباید نگاه محلی به حرکت‌های فرهنگی داشته باشیم. جشنواره فیلم وارش دارای ابعاد بین‌المللی است اما امکانات و منابع و نگاه به جشنواره محلی و شهرستانی است. استقرار اصلی جشنواره در بابل باشد و خوب است نمایش فیلم‌ها را در سایر شهر ها توسعه دهیم.»

او جشنواره فیلم وارش را پروژه‌ای استانی اما دارای اهمیت ملی و بین‌المللی برشمرد و تأکید کرد که باید کل کشور این احساس را به جشنواره داشته باشند: «این نظر به کیفیت برگزاری جشنواره برمی‌گردد. هر چقدر کیفیت برگزاری جشنواره بهتر باشد به همان میزان استان‌های دیگر و کشورهای حوزه دریای خزر بیشتر به وارش توجه خواهند کرد . در واقع جشنواره فیلم وارش باید تمرینی جمعی برای یک حرکت ارزنده ملی باشد.»

نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور 9 الی 13 اردیبهشت ماه در شهر بابل برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار