مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی:

حجم آب دریاچه ارومیه بیش از یک میلیارد مترمکعب افزایش یافت

ارومیه (پانا) - مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه بیش از یک میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

کد مطلب: ۹۰۵۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
حجم آب دریاچه ارومیه بیش از یک میلیارد مترمکعب افزایش یافت

فرهاد سرخوش با اشاره به حال خوب دریاچه ارومیه به سبب افزایش بارندگی های اخیر و رهاسازی آب از سدها و رودخانه های استان افزود: تراز فعلی دریاچه ارومیه 1271.19 است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 سانتی متر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه وسعت فعلی دریاچه ارومیه 2741 کیلومتر مربع است گفت: وسعت دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 464 کیلومتر افزایش داشته است.

سرخوش با بیان اینکه حجم آب فعلی موجود در دریاچه ارومیه 3 میلیارد و 130 میلیون مترمکعب است تصریح کرد: حجم آب دریاچه ارومیه سال گذشته یک میلیارد با 990 میلیون متر مکعب بود که امسال نسبت به سال گذشته یک میلیارد و 140میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه طی چند روز اخیر 300 میلیون مترمکعب آب از سدها و رودخانه های استان وارد دریاچه ارومیه شده اظهار کرد: عمده ورودی آب به پیکره از سمت جنوب دریاچه و از رودخانه های زرینه و سیمینه رود و گدار مهاباد بوده است.

وی با اشاره به اینکه دریاچه وضعیت تهدید خود را سپری کرده است گفت: بارش‌های اخیر و رهاسازی های سبب بهبود وضعت دریاچه شده و همچنان رهاسازی از سد بوکان و مهاباد به سمت پیکره ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار