مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی : ۱۱ واحد روستایی آذربایجان غربی تخریب شد

ارومیه (پانا)- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از تخریب 11 واحد روستایی بر اثر بارش‌های بهاره امسال خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۵۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی : ۱۱ واحد روستایی آذربایجان غربی تخریب شد

محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال در اثر بارش‌های بهاره و وقوع سیلاب تنها ۱۱ واحد روستایی در شهرستان تکاب تخریب شد افزود: به جز این واحدهای روستایی سایر روستاها در استان خسارت جدی گزارش نکرده اند.

وی با بیان اینکه خشتی و گلی بودن این ۱۱ واحد مسکونی روستایی عامل اصلی تخریب آنها بر اثر بارش بود افزود: در حال حاضر از ۲۵۸ هزار واحد روستایی در استان حدود ۳۰ درصد از مساکن روستایی این استان تاکنون مقاوم سازی شده است.

بدلی با بیان اینکه کار آواربرداری واحدهای مسکونی تخریب شده در روستاهای تکاب از اواخر هفته گذشته آغاز شده است افزود: با تأمین امکانات و ماشین آلات لازم از جمله چند دستگاه کمپرسی و بیل مکانیکی از سوی فرمانداری و ستاد مدیریت بحران این شهرستان، عملیات بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در روستاهای این شهرستان در حال اجراست.

وی در خصوص ارائه تسهیلات به صاحبان واحدهای مسکونی روستایی در راستای مقاوم سازی عنوان کرد: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور مقاوم سازی می‌شود که سهم استان آذربایجان غربی ۱۲ هزار واحد است که امسال نیز برنامه بازسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی در دست پیگیری است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷۹ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده است خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی مقاوم سازی ۹ هزار واحد روستایی نیز در دست اجراست.

بدلی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی در روستاها تسهیلات ارزان قیمت بانکی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌کند که در این راستا نیازمند مشارکت مردم و مسئولان برای اجرایی شدن هر چه زودتر طرح مقاوم سازی واحدهای روستایی هستیم.

وی در خصوص اجرای طرح هادی با هدف ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستاها اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار و ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی دارای طرح هادی است که با اختصاص اعتبار مناسب، این طرح‌ها نیز اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار