در گفت و گو با پانا

دانش آموز قهرمان مسابقات کشوری کاراته عنو ان کرد:نقش باشگاه ورزشی در تربیت ورزشکار اخلاقمدار

پدر و مادرم همیشه حمایتم کردند

تبریز (پانا) - دانش آموز تبریزی و قهرمان مسابقات کشوری کاراته می گوید که باشگاه ورزشی که می روم با حضور اساتید بزرگ کاراته کشور که هر کدام اخلاق و شخصیت منحصر یه فردی دارند، فضای خاصی پیدا می کند و در این شرایط، کاراته کاران به طور فوق العاده و از هر جنبه اخلاقی و تکنیکی به بهترین شکل، رشد می کنند.

کد مطلب: ۹۰۵۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز قهرمان مسابقات کشوری کاراته عنو ان کرد:نقش باشگاه ورزشی در تربیت ورزشکار اخلاقمدار

مبین آخش دانش آموز پایه دهم رشته حسابداری هنرستان امیر کبیر ناحیه 3 تبریز و قهرمان مسابقات کشوری کاراته در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان می کند: از سن 12 سالگی با راهنمایی پدرم با ورزش کاراته آشنا شدم و با حمایت همه جانبه والدین از همان سال در سبک "کان ذن ریو " شروع به فعالیت کردم.

وی اضافه می کند: از زمان شروع رشته کاراته، در تمامی مسابقات به جز مبارزه کنترلی، شرکت کردم و در حال حاضر چهار سال به صورت مستمر فعالیت حرفه ای و نیمه حرفه ای در این زمینه دارم.

این دانش آموز تبریزی ادامه می دهد: تاکنون در هشت مسابقه رسمی شرکت کردم که در تمام آنها مقام کسب کرده ام که یک مدال طلا و دو مدال برنز (کاتا و کومیته) در مسابقات کشوری و چهار طلا ، یک نقره و یک برنز در مسابقات استانی نتیجه زحماتم هستند.

قهرمان مسابقات کشوری رشته کاراته می گوید: روز های فرد هفته و چهارشنبه ها به صورت منظم در جلسات تمرینی باشگاه شرکت میکنم و همچنین روزانه حداقل دو ساعت خارج از تمرینات باشگاه در خانه تمرین می کنم.

آخش ادامه می دهد: بقیه ساعات روز را با برنامه ریزی برای درس و کار های متقرقه اختصاص می دهم و گاهی اوقات که برای انجام تکالیف درسی فرصت کافی نباشد قسمتی از ساعات استراحت خود را به درس اختصاص می دهم.

وی می افزاید: باشگاه ورزشی که می روم با حضور استاد خسرو دانش و اساتید بزرگ کاراته کشور که هر کدام اخلاق و شخصیت منحصر یه فردی دارند، فضای خاصی پیدا می کند و در این شرایط، کاراته کاران به طور فوق العاده و از هر جنبه اخلاقی، تکنیکی و... به بهترین شکل، رشد می کنند.

این دانش آموز تبریزی اضافه می کند: وقتی انسان در این مکان با این شرایط قرار می گیرید طبیعتا به بهترین شکل می تواند تمرین کند، ضربه بزند، حتی ضربه بخورد، یاد بگیرید و از آموخته های خود لذت ببرید و در مسابقات با بهترین شرایط روحیه ای حاضر شود.

وی ادامه می دهد: من شخصا به حضور در آکادمی دانش به عنوان کوچکترین عضو این آکادمی و یک کاراته کارخوشحال هستم و احساس غرور می کنم.

قهرمان مسابقات کشوری رشته کاراته تصریح می کند: در حال حاضر، قصد ورود به مسابقات بین المللی کاراته را ندارم و بیشتر به دنبال اخذ کمربند مشکی و آمادگی جسمانی قابل قبول هستم.

آخش می گوید: هدفم این است که بعد از اخذ کمربند مشکی در مسابقه انتخابی مبارزات آزاد شرکت کنم و وارد لیگ بین المللی مبارزات آزاد شوم و به اسم کشورم برای قهرمانی در جهان رقابت کنم.

وی با بیان این که پدر و مادرم همواره از هر نظر حامی و مشوق من برای رسیدن به هدف هایم هستند، ادامه می دهد: گاهی در مسیر زندگی ورزشی ام، شرایط سختی برای پدر و مادرم فراهم شده ولی آن ها باز به حمایت های همه جانبه خودشان ادامه داده اند و این باعث آرامش قلبی بزرگ برای من و ادامه راه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار