استاندار قزوین:

حل مشکلات واحدهای تولیدی در اولویت برنامه های سال جاری است

قزوین (پانا) - د استاندار قزوین گفت:حل مشکلات واحدهای تولیدی،بهبود فضای کسب و کار،کوتاه سازی فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری،پیاده سازی دولت الکترونیک، برون سپاری خدمات دستگاه های دولتی و کاهش تصدی گری دولت در استان از جمله مواردی هستند که در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری خواهند شد.

کد مطلب: ۹۰۵۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
حل مشکلات واحدهای تولیدی در اولویت برنامه های سال جاری است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،

عبدالمحمد زاهدی در نشست شورای اداری استان که در استانداری برگزار شد، بیان داشت: حل مشکلات واحدهای تولیدی در اولویت است و اولین کار ما امسال راه اندازی یک واحد تولیدی تعطیل شده بود و از این پس نیز احیای واحدهای تعطیل شده در دستور کار است.
وی در ادامه اظهار داشت: مقام معظم رهبری شعار امسال را رونق تولید قرار دادند و علاوه بر شعار امسال در روزهای پایانی سال 97 بیانیه گام دوم انقلاب را نیز صادر کردند.
استاندار گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان این بیانیه را با دقت مطالعه کرده و با بهره گیری از این 2 راهبرد کار تولید و پایداری اقتصاد را در استان پیش ببرند.
زاهدی با اشاره به اقداماتی که باید برای اجرای این بیانیه و شعار سال انجام شود، افزود: توجه به موازین قانونی و اسناد بالادستی، قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه 98 و سایر قوانین از سیاست های اقتصاد مقاومتی، قانون رفع موانع تولید و... باید برای رسیدن به اهداف این دو راهبرد حتما مورد توجه قرار گیرند.
استاندار قزوین گفت:باید در سال جدید شوراها، ستادها و کارگروه ها فعال تر از سال گذشته عمل کنند و ستاد اقتصاد مقاومتی، شورای برنامه ریزی استان و کارگروه های زیرمجموعه آن فعالتر و پویاتر برای رسیدن به این دو هدف اقدام نمایند.
زاهدی ادامه داد: باید همه سازمان ها علاوه بر کارگروه ها، شوراها و ستادها تک تک برای خود برنامه ریزی داشته باشند و با مطالعه گاوم دوم و هدف قرار دادن رونق تولید با کمک گیری از دانشگاه ها، مراکز علمی، ائمه جمعه و جماعات برای رسیدن به اهداف تعیین شده گام بردارند.
وی با بیان اینکه مهمترین مساله برای رونق تولید سرمایه گذاری است، افزود: اگر سرمایه گذاری در اقتصاد صورت گیرد رونق تولید نیز به بار خواهد آمد و باید دستگاه های اجرایی به این مساله توجه ویژه داشته باشند.
استاندار قزوین با بیان اینکه یکی دیگر از راه های رونق تولید ملی توجه به بخش خصوصی است، افزود: دولت باید خود را از تصدی گری خلاص کند و بخش عمده این مساله به قوه مقننه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بر می گردد که باید آن را پیگیری کنند.
زاهدی گفت: دولت هرچقدر تصدی گری را کاهش دهد بیشتر به اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم رسید.
وی گفت:در همین راستا در اولین اقدام کاری در سال جاری از یک واحد تولیدی که حدود هفت سال تعطیل بود و مجددا به چرخه تولید بازگشته است بازدید کردیم.
استاندار قزوین با اشاره به مهمترین برنامه های سال آینده افزود: حل مشکلات واحدهای تولیدی،بهبود فضای کسب و کار،کوتاه سازی فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری،پیاده سازی دولت الکترونیک، برون سپاری خدمات دستگاه های دولتی و کاهش تصدی گری دولت در استان از جمله مواردی هستند که در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری خواهند شد.
وی با اشاره به بارندگی های اخیر در استان گفت: اگر در این بارندگی ها سد نهب آبگیری نمی شد و رودخانه های باراجین، ارنجک و یالیان با دبی بالا هدایت نمی شدند، شاید الان شاهد حوادث بسیار تلخ تری می بودیم.
زاهدی افزود: کار فکری و تعامل خوبی میان دستگاه های اجرایی استان صورت گرفت و همه مدیران، شهرداران، بخشداران و نیروهای مسلح پای کار بودند.
استاندار اضافه کرد:در این میان تردد مسافران نوروزی را در سطح جاده های استان نیز داشتیم که می بایست دستگاه های خدمات رسان علاوه بر کنترل سیل به آنها نیز خدمات دهند و همین موضوع کار را دشوارتر می ساخت.
وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98، افزود:از تمامی کسانی که می خواهند به این حوزه وارد شوند خواهش می کنیم تمامی قوانین و مقررات را رعایت کرده تا شاهد فضای منطقی، اخلاقی و آرامی در سطح استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار