کنسرت گروه موسیقی «کاغذ رنگی» ایران در کنسرواتوار پکن و موزه میراث ناملموس چین

تهران (پانا) - گروه موسیقی «کاغذ رنگی» به سرپرستی «شهریار بلوچستانی» و مدیریت «مرجان کیانی» به مناسبت نوروز در کنسرواتوار پکن و موزه میراث ناملموس چین در شهر پکن به اجرای برنامه پرداخت.

کد مطلب: ۹۰۵۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
کنسرت گروه موسیقی «کاغذ رنگی» ایران در کنسرواتوار پکن و موزه میراث ناملموس چین

گروه موسیقی «کاغذ رنگی» به سرپرستی و تنظیم‌کنندگی «شهریار بلوچستانی» و با مدیریت «مرجان کیانی» به نمایندگی از ایران و به مناسبت عید نوروز، در کنسرواتوار پکن در دانشگاه موسیقی کنسرت برگزار کرد که مورد استقبال اساتید موسیقی این مرکز آکادمیک قرار گرفت و در ادامه حضور خود در کشور چین، در موزه میراث ناملموس شهر پکن به اجرای برنامه پرداخت که مورد استقبال چینی زبانان و ایرانی‌های مقیم این کشور قرار گرفت.

بعد از اجرای موفقیت‌آمیز گروه «کاغذ رنگی»، کنسرواتوار مرکزی پکن که معتبرترین دانشگاه موسیقی چین به شمار می‌رود و در سال ۱۹۵۰ تأسیس شده است؛ از این گروه ایرانی برای اجرای کنسرت، مجدداً دعوت کرده‌اند.

در این کنسرتها که با هدف ارائه فرهنگ ‌و موسیقی غنی ایران، برای جذب توریسم و بالابردن ارتباطهای انسانی و معنوی بین دو کشور برگزار شد؛ قطعات نوستالژیکی از آلبوم «آبی» شامل آهنگها و قطعات؛ «شب مهتاب»، «ماه غلام»، «ای گُل»، «وطن»، «کشور ما» و «مجنون» توسط گروه «کاغذ رنگی» و با تنظیم‌ «شهریار بلوچستانی» اجرا شد.

اعضای گروه موسیقی «کاغذ رنگی» در اجرهای چین عبارت بودند از: شهریار بلوچستانی ـ سرپرست، مدیر هنری و تنظیم‌کننده مرجان کیانی ـ مدیر گروه، آرین صابوری‌نیا ـ خواننده، پارسا ضیایی ـ همخوان، سروش کشاورزیان ـ همخوان، بردیا بلوچستانی ـ نوازنده تنبک، بردیا رحیمی‌مقدم ـ نوازنده تنبک و پیانو، سپهر شیرازی ـ نوازنده تنبک، اشکان صادقی ـ نوازنده تنبک، مهدیس شماعی‌زاده ـ نوازنده تنبک و محسن لطف‌الهی ـ نوازنده تنبک.

گروه موسیقی «کاغذ رنگی» در آخرین حضور بین‌المللی خود، در جشنواره بین‌المللی موسیقی «پرخولی» Perkhuli و فولکلور آرت Folk Art گرجستان با اجرای قطعاتی از آلبوم موسیقی «آبی» و با پیام صلح و دوستی به روی صحنه رفت و مورد استقبال مردم گرجستان و دیگر کشورهای شرکت‌کننده در این جشنواره قرار گرفت و از طرف برگزارکنندگان این جشنواره؛ لوح تقدیر و تندیس ویژه این جشنواره را دریافت ایران کرد.

گروه موسیقی «کاغذ رنگی» به سرپرستی «شهریار بلوچستانی» در سال ۱۳۹۲ با هدف پرورش خلاقیت و استفاده از استعدادهای ذاتی کودکان و نوجوانان از طیف سنی چهار تا سیزده سال، در شهر اصفهان تأسیس شد.

«شهریار بلوچستانی» سرپرست گروه موسیقی «کاغذ رنگی» در مورد خصوصیت بارز این گروه معتقد است که؛ از هیچ ساز ملودی به جز طنین و نفس خود بچه‌ها استفاده نمی‌شود و خالص و ناب است و موسیقی را کودکان اجرا می‌کنند اما کودکانه نیست. قطعات از نوع دو تا چهار خطی طراحی گردیده‌اند و از تنبک، برای ارائه ریتم در ایجاد گروه موسیقی «کاغذ رنگی» استفاده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار