فتح‌الله‌زاده: مدیران قبلی وزارت ورزش بدانند، آه من و هواداران استقلال پشت آن‌ها است

تهران (پانا) - مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال که محبوبیت خاصی روی سکوهای آبی دارد، درباره آخرین وضعیت این تیم اظهار نظر کرد.

کد مطلب: ۹۰۵۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فتح‌الله‌زاده: مدیران قبلی وزارت ورزش بدانند، آه من و هواداران استقلال پشت آن‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال استقلال با شکست در دربی و تساوی مقابل سایپا از کورس قهرمانی لیگ برتر جا ماند و فاصله‌اش با رقبا بیشتر از قبل شد. بعد از این اتفاق هواداران استقلال ناراحتی خود را در استادیوم آزادی و همچنین صفحات مجازی نشان دادند و مدعی شدند که بازیکنان استقلال بی‌غیرت هستند و به نوعی حرف آنها این بود که این رویه به سود استقلال نیست.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در این زمینه با علی فتح‌الله زاده مدیرعامل سابق استقلال کسی که سالها سابقه و تجربه چنین اتفاقاتی در آبی‌پوشان را دارد تماس گرفت که متن این گفت‌‌وگو را در زیر می‌خوانید:

*2-3 ماه پیش گفتم یک عده در حال بر هم زدن تمرکز شفر هستند

فتح‌الله‌زاده در ابتدای صحبت‌های خود به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گفت: دو، سه ماه پیش گفتم حس می‌کنم یک عده دارند تمرکز شفر را بر هم می‌زنند و متأسفانه امروز باید اعتراف کنم آن حس نبود بلکه یک واقعیت بود که اتفاق افتاد. آن زمان تا من مصاحبه کردم چند نفر خودشان را جمع کردند و استقلال چند بازی را پیاپی برد ولی ظاهراً دوباره تیم رها شد احساس می‌کنم شفر می‌تواند این تیم را مدیریت کند ولی وقتی تمرکز او را به هم می‌زنند او هم تمرکزش از بین می‌رود.

*سکوت و فرار مدیران استقلال کمکی به باشگاه نمی‌کند

وی تأکید کرد: اگر شما دقت کنید استقلال به لحاظ بازیکن نه تنها چیزی کمتر از پرسپولیس ندارد بلکه معتقدم بازیکنان بهتری از تیم رقیب دارد اما اینکه چرا نمی‌توانیم نتیجه بگیریم دلیلش عدم همدلی است. یک گسستگی خاصی بین ارکان باشگاه وجود دارد و وقتی مجموعه تیمی استقلال نتیجه نمی‌گیرد کسی نیست که آنها را جمع کند. یک عده هم هر روز به من می‌گویند شما چرا در مورد مشکلات استقلال حرف نمی‌زنید ولی من جواب می‌دهم حرف نمی‌زنم چون باشگاه مدیرعامل دارد. فتحی دوست من است و من به او توصیه می‌کنم با هواداران تیمش صحبت کند. سکوت و فرار مدیران باشگاه استقلال از مردم و رسانه‌ها چیزی به مشکلات آنها اضافه نمی‌کند. شاید من فتح‌الله‌زاده اطلاعات کاملی در مورد استقلال نداشته باشم و حرفهایی بزنم ولی این وظیفه مسئولان باشگاه استقلال است که بیایند و در این شرایط، تاکید می‌کنم در این شرایط اطلاعات درست به مردم بدهند تا فشارها کمتر شود.

*استقلال الهلال را ببرد می‌تواند به کورس قهرمانی لیگ هم برگردد

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرد: زمانی که من مدیرعامل باشگاه بودم وقتی تیم می‌برد بلافاصله از ورزشگاه می‌رفتم اما وقتی تیم می‌باخت می‌ایستادم و با مردم حرف می‌زدم اتفاقاً همان موقع عادل فردوسی‌پور گزارشگر نود را سراغ من می‌فرستاد که فوری در مورد باخت از من سؤال بپرسند اما اگر دیده باشید با هوادار صحبت می‌کردم، آنها حتی داد هم می‌زدند ولی در آخر وقتی تخلیه می‌شدند تیمشان را تشویق می‌کردند. من احساس می‌کنم مدیران استقلال باید با هواداران حرف بزنند و به آنها اطلاعات بدهند و مطمئن باشند این موضوع به شرایط کلی استقلال کمک خواهد کرد. استقلال دارای مدیریت و بازیکنان قوی است و می‌تواند از شرایط فعلی خارج شود. مطمئن باشید این تیم توانایی شکست الهلال را دارد و اگر مجموعه با همدل شوند دوباره استقلال روی ریل قهرمانی قدم برمی‌دارد.

* تغییر سرمربی قبل از پایان لیگ اشتباه است

فتح‌الله‌زاده در ادامه گفت‌وگو با فارس، در خصوص اینکه شایعه شده بعد از بازی با الهلال و در صورت شکست آبی‌پوشان شفر برکنار خواهد شد، گفت: متأسفانه قرارداد شفر از روی یک ندانم کاری به شکلی بسته شده که به نفع این مربی است البته کاملاً در مقطع فعلی با تغییر سرمربی مخالف هستم و به نظر شما اگر استقلال به الهلالببازد و سرمربی را عوض کنند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آیا استقلال چیزی برای از دست دادن دارد یا می‌خواهد چیزی به دست بیاورد؟ به نظر من مسئولان استقلال باید تا پایان فصل از سرمربی تیم به هر شکل ممکن حمایت کند و اگر در آن زمان به خواسته‌هایشان نرسیدند می‌توانند یک تصمیم درست اتخاذ کنند.

*دوستان وزارت ورزشِ قبل،آه و من هواداران استقلال پشت شما است

وی در خصوص اینکه قرارداد شفر برای سال دوم سنگین است و اگر مسئولان استقلال او را نخواهند باید غرامت سنگینی به وی پرداخت کنند، گفت: این هم دستپخت دوستان وزارتخانه‌ای قبل از سلطانی‌فر است این چه تدبیری بوده که منجر به اتفاقات امروز شده است مگر آقایان در آن زمان نمی‌گفتند ما می‌خواهیم افرادی را بیاوریم که کارهای بزرگ بکنند پس چه شد. 5 سال است استقلال جام نگرفته و قهرمان لیگ برتر نشده است. این بود وعده‌هایی که به مردم دادید؟ خیالتان راحت شد؟ مطمئن باشید آه من و هواداران استقلال پشت شما خواهد بود.

*نباید آدرس اشتباه به هواداران استقلال بدهند

مدیرعامل سابق استقلال در خصوص ارزیابی دربی پایتخت و اینکه بعد از پنالتی شایعات بسیار زیادی مطرح شد و هواداران علیه رحمتی و اسماعیلی شعارهایی دادند، گفت: مسئولیت اصلی افرادی که در یک تیم پنالتی می‌زنند بر عهده سرمربی است. در تیمی مثل استقلال پنالتی‌زن اول،‌ دوم و سوم باید مشخص باشد به خصوص قبل از بازی‌های بزرگ که احتمال تساوی وجود دارد تیم‌ها باید تمرین پنالتی کنند و پنالتی‌زنشان هم مشخص باشد. این اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره می‌کردم ولی نکته دوم این است که آیا مسئولیت باخت بر عهده بازیکن است؟ اگر بازیکن مقصر است چرا باشگاه و سرمربی با او برخورد نکردند؟ من معتقدم نباید آدرس و نشانه‌های اشتباه به مردم بدهیم.

*رحمتی مقابل سایپا نبود، آیا باز هم او مقصر است؟

وی ادامه داد:من نمی‌گویم رحمتی اشکال نداشته اما او خیلی مواقع به استقلال کمک کرده و مردم نباید این مسائل را فراموش کنند. من ارتباطی با مهدی رحمتی ندارم و آخرین بار هم در یک مراسم عزاداری در هیأتسیدمجید بنی‌فاطمه او را دیدم ولی معتقدم اگر بازیکن یک روز بد داشته باشد نباید تمام زحمات سالیان سال او را نادیده گرفت. آیا باید با رحمتی چنین برخوردی می‌شد؟ آیا این کار خودزنی نیست؟ کل تیم اشکال داشت و در آن بازی، بازی را واگذار کرد. اصلاً یک سؤال در بازی با سایپا رحمتی بازی نکرد، آیا استقلال سایپا را برد؟ خودمان را گول نزنیم. استقلال به شکلی جزیره‌ای شده و این خودش یک نوع خودزنی است. یکی از کارهای مفید فتحی باید این باشد که همه را به خط کند و به آنها بگوید اگر یک نفر برخلاف همدلی باشگاه حرکت کند او را برکنار می‌کنم و با هیچ کس هم تعارف نداشته باشد.

*هواداران اجازه ندهند تیمشان دچار حاشیه شود

فتح‌الله‌زاده در ادامه این گفت‌وگو خطاب به هواداران استقلال گفت: جمع کردن این تیم سخت است اما من با هوادار تیم‌ام حرف می‌زنم به عنوان یک هوادار استقلال به آنها می‌گویم به تیم کمک کنند من از تماشاگران استقلال می‌خواهم تا آخر سال از استقلال به هر شکل ممکن حمایت کنند. آنها اجازه ندهند تیمشان وارد بحران شود چون عنصر اصلی موفقیت و بازگشت به مسیر درست همین هوادار است.

*مدیران استقلال در فضای مجازی فعال هستند

وی با اشاره به فعالیت‌های مدیران این باشگاه در صفحات مجازی و اینکه به نظر می‌رسد استقلال فعلی بیشتر از متن درگیر حواشی است، گفت: من اعتقاد دارم مدیران استقلال در فضای مجازی بسیار فعال هستند حتی یکبار این موضوع را به آقای خطیر هم گفتم، هوادار استقلال وقتی تیمش دربی را می‌بازد ناراحت می‌شود همانطور که ما ناراحت شدیم. سؤال من این است مگر باشگاه استقلال سایت و کانال ندارد؟چرا تک‌تک اعضای باشگاه در فضای مجازی علیه هم پیام می‌دهند؟ مگر همه در باشگاهی مثل استقلال کار نمی‌کنند پس همدلی و موفقیت چگونه باید به دست بیاید؟ قبل از دربی متوجه شدم که چند مسئول در استقلال علیه یکدیگر موضع‌گیری کردند و طبیعتاً وقتی بازیکنی این مسائل را می‌بیند روی او هم تأثیر منفی می‌گذارد. من از مسئولان باشگاه استقلال و کادر فنی می‌خواهم علیه هم در فضای مجازی موضع‌گیری نکنند و به یکدیگر فاز مثبت بدهند. مطمئن باشید اگر این اتفاق نیفتد می‌تواند منجر به این شود که استقلال همه چیز را از دست بدهد. فتحی هم از همین الان تمام کارهایش را زمین بگذارد و به فکر این باشد که استقلال را جمع و جور کند تا به امید خدا ما در کنار مجموعه استقلال به عنوان یک هوادار به ریل قهرمانی برگردیم که هیچ چیز برای تیم ما غیرممکن نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار