26میلیون نفر مخاطب انتخابات «شورای عالی انجمن اولیا و مربیان»

این شورا با ترکیب ۲۱ نفره به منظور ایفای نقش موثر خانواده‌ها در فرآیند تصمیم‌گیری و تربیت فرزندان تشکیل می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از برگزاری انتخاباتی به منظور تشیکل شورای عالی این انجمن برای حضور و ایفای نقش بیشتر و موثرتر خانواده‌ها در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۵۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
26میلیون نفر مخاطب انتخابات «شورای عالی انجمن اولیا و مربیان»

نورعلی عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار پانا از تشکیل «شورای عالی انجمن اولیا و مربیان» در خرداد امسال خبر داد و گفت: «این طرح، یکی از کارهای محوری و در راستای اجرای سند تحول بنیادین است. در سند تاکید شده است که خانواده باید در تمام سطوح آموزش و پرورش از سیاست‌گذاری تا اجرا نقش فعالی داشته باشد. اکنون در سطح مدرسه انجمن داریم، در منطقه شورای انجمن و در استان هم شورای انجمن استان را داریم و در سطح کشور نیز ان‌شاءالله در خرداد شورای عالی انجمن اولیا و مربیان را تشکیل می‌دهیم.»

عباسپور درباره هدف راه‌اندازی شورای عالی هم افزود: «باید خانواده‌ها در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها ما نقش داشته باشد و بنا داریم نمایندگان خانواده‌ها در وزارت آموزش و پرورش حضور و ارتباط مستمر داشته باشند.»

او درباره چگونگی انتخاب نمایندگان از میان 25 تا 26 میلیون ولی دانش‌آموز برای حضور در شورای عالی گفت: «فرایند مشخص است، ابتدا انتخابات در سطح مدرسه برگزار می‌شود که هم‌اکنون در جریان استد و به همین ترتیب تا سطح استان و بعد هم به صورت کشوری؛ یعنی انتخابات از مدرسه شروع می‌شود، شورای انجمن مدرسه شکل می‌گیرد، شورای انجمن مدارس انتخاباتی را برگزار می‌کند و شورای انجمن منطقه را انتخاب می‌کند، شورای انجمن مناطق شورای انجمن استان را انتخاب و شورای انجمن استان‌ها نیز شورای عالی کشوری را انتخاب می‌کنند.»

به گفته مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش شورای عالی انجمن اولیا و مربیان یک ترکیب 21 نفره است، او در این باره افزود: «ما پیش‌بینی کرده‌ایم 13 نفر انتخاب شوند و 8 نفر را هم وزیر آموزش و پرورش منصوب خواهند کرد. شخص وزیر رئیس شورا و مدیرکل انجمن دبیر آن است. این اتفاق برای آن است که بگوییم نقش خانواده بسیار فراتر از کمک‌های مالی است، ما می‌خواهیم خانواده در تصمیم‌گیری نقش داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار