سیل اخیر به حدود۷۱۲ مدرسه و دو هزار و ۶۱ کلاس درس در لرستان خسارت وارد کرده است

خرم آباد(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: سیل اخیر به حدود۷۱۲ مدرسه و دو هزار و ۶۱ کلاس درس در لرستان خسارت وارد کرده است.

کد مطلب: ۹۰۵۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سیل اخیر به حدود۷۱۲ مدرسه و دو هزار و ۶۱ کلاس درس در لرستان خسارت وارد کرده است

رضا زینیوند مقدم ضمن تقدیر از همکاری مدیران اجرایی ومسئولین استان بویژه استاندارمحترم به خاطر کاهش تلفات جانی سیل اخیر به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در قبل، حین و بعد از بحران پرداخت .
وی افزود:اطلاع رسانی خوب در سطح استان هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی باعث شد،علی رغم بارندگی های پرحجم و بی نظیر ، شاهد حداقل تلفات جانی باشیم .
زینی وند مقدم به میزبانی خوب آموزش و پرورش لرستان در بحث اسکان مهمانان نوروزی پرداخت و گفت :در این زمینه علاوه بر ظرفیت تعیین شده برای اسکان مهمانان نوروزی، تعداد ۸۵ سالن ورزشی، ۱۱۴ سالن امتحانات و بیش از ۱۰۰ نمازخانه به موضوع اسکان سیل زدگان اختصاص داده شد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به موضوع اطلاع رسانی دقیق به شهرستانها و مناطق استان لرستان در خصوص سیل اشاره کرد و افزود: تجهیزات ، اسناد و ادوات به جاهای امن منتقل شده اند اما در دو شهر معمولان و پلدختر وروستاهای حاشیه رودخانه ها به علت بزرگی سیلاب دور از انتظار ، حجم خسارات بسیار سنگین وبالاست .
زینی وند مقدم درخصوص اقدامات حین بحران به اسکان مطلوب سیل‌زدگان توسط آموزش وپرورش اشاره کرد که در نهایت رضایت عمومی و تقدیر و تشکر نماینده ولی فقیه در استان،استاندار و سایر مسئولین استان را به دنبال داشته است.
وی همچنین در خصوص اقدامات پس از بحران به برگزاری جلسات متعدد در مرکز استان و شهرستان ها اشاره کرد و تشکیل کمپین جمع آوری کمک‌های مردمی در دو نقطه از شهر خرم آباد را توسط انجمن های مردم نهاد با همکاری آموزش و پرورش و توزیع هدفمند این کمک‌ها بعنوان اقدامات خوب آموزش و پرورش برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در خصوص بررسی خسارت وارده به مدارس و اماکن مربوط به آموزش و پرورش گفت: به دلیل گستردگی حجم خرابی و قطع بودن راه های ارتباطی و حتی ارتباطات تلفنی میزان آسیب ها وخسارات به طور مشخص ودقیق تعیین نشده است امابراساس پیش‌بینی های اولیه به طورتقریبی مدارس آسیب دیده، برآوردشده اند.
وی در این خصوص مدارس را به چند دسته تقسیم کرد یک دسته مدارسی که که به آنها خسارات جدی واردشده و غیرقابل استفاده هستندو باید تخریب و بازسازی شوند، دسته بعدی مدارسی که آسیب دیده و قابل ترمیم هستندوتعداد مدارسی که گل و لای وارد آنها شده و نیاز به شستشو و پاکسازی دارند و در نهایت مدارسی که تجهیزات آنها با ورود آب خسارت دیده است .
✅مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در خصوص اطلاعات احصاء شده تا این لحظه گفت: در جریان سیل اخیر در لرستان به تعدادبیش از۶۰ مدرسه با بیش از۱۵۰ کلاس خسارت جدی وارد شده ونیازبه بازسازی دارند.
همچنین تعداد ۴۳۸ مدرسه با ۸۰۰ کلاس نیاز به تعمیرات دارند که لازم است قبل از بازگشایی مدارس ترمیم شوند .
وی تعداد مدارسی را که گل و لای وارد آنها شده و نیاز به شستشو دارند تعداد ۱۲۰ مدرسه با ۶۷۶ کلاس عنوان کرد .
همچنین تعداد مدارسی که تجهیزات آنها آسیب دیده است ۹۹ مدرسه با ۴۴۵ کلاس اعلام کرد .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان جمع کل مدارس خسارت دیده را ۷۱۲ مدرسه با تعداد ۲۰۶۱ کلاس عنوان کرد که بزودی برآورد واقعی و حجم خسارات توسط کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش ونوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام خواهد گرفت .
رضا زینی وند مقدم خاطرنشان کرد : برای راه‌اندازی مدارسی که خسارت کلی یا جزئی دیده اند شدیدا به کانکس نیاز داریم و تاکنون ضمن پیگیری های جدی رخشانی مهر رئیس محترم سازمان نوسازی مدارس کشوردراین زمینه، برخی از مدیران کل استان های همجوار (تهران،مرکزی ،اصفهان، هرمزگان،همدان،کرمانشاه،ایلام،بوشهر،سمنان و...)با تماس تلفنی یا حضوری ضمن ابراز همدردی برای تهیه برخی از کانکس های مورد نیاز اعلام آمادگی کرده اند و لازم است با عنایت مقام عالی وزارت به صورت فوری اعتباری در اختیار آموزش و پرورش لرستان برای لایروبی و خروج گل ولای از مدارس و پاره ای از تعمیرات و اصلاحات ضروری قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: درآینده نزدیک مسئولان سازمان نوسازی مدارس کشور وشخص رئیس این سازمان در استان مستقرمی شوند و جهت رفع مشکلات ناشی ازسیل مساعدت خواهند کرد.
وی همچنین با تقدیر از عزم جدی مقام عالی وزارت برای سفر به استان لرستان گفت : وزیر آموزش و پرورش برای سفر به استان لرستان اعلام آمادگی کردندکه پس از احصاء وجمع آوری آمار و اطلاعات دقیق خسارات وارده از ایشان دعوت می کنیم برای تصمیمات نهایی و زیربنایی و اقدامات اساسی به استان مشرف شوند.
زینی وند مقدم در پایان به موضوع حمایت از فرهنگیان خسارت دیده ازسیل و تامین نیاز مندی های دانش آموزان از جمله کتاب و لوازم التحریر ،کفش و لباس آنان اشاره کرد و گفت :لازم است در جهت تامین نیازمندی های فرهنگیان و دانش آموزان ،تسهیلات وتامین لوازم ضروری موردنیاز برای شروع مجدد زندگیشان درحدتوان مساعدت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار