رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران به پانا خبر داد

افتتاح خطوط 6 و 7 مترو تهران در سه ماهه نخست امسال

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت خطوط 6 و 7 مترو در سه ماهه اول امسال افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۹۰۵۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح خطوط 6 و 7 مترو تهران در سه ماهه نخست امسال

مجید فراهانی درباره سرنوشت افتتاح خطوط باقی مانده مترو به پانا گفت: افتتاح خطوط 6 و 7 مترو تهران در سه ماهه اول امسال انجام می‌شود و با افتتاح این خطوط و اجرای سایر سیاست‌های مدیریت شهری، شاهد حرکت رو به جلو و کاهش آلودگی هوا در سال 98 خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در راستای بهبود هوای پایتخت اظهار کرد: در سال گذشته اقداماتی در زون مرکزی شهر تهران و در محدوده طرح ترافیک صورت گرفت که در کاهش آلودگی هوا موثر بود از جمله اینکه تغییراتی در نحوه اجرای طرح ترافیک صورت گرفت.

این عضو شورای شهر تهران به سیاست مدیریت شهری برای افزایش دوچرخه سواری در شهر اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌هایی که از سال گذشته تقویت شده است ترویج دوچرخه سواری است که امیدواریم امسال نیز این سیاست بیش از پیش ترویج شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته سیاست‌هایی در زمینه استفاده از موتورهای برقی به کار گرفته شد و قراردادهایی برای حمل بار در مناطق یازده و دوازده شهر تهران منعقد شد تا از موتورهای برقی که آلودگی ایجاد نمی‌کند استفاده شود. همانطور که می‌دانید هر هر موتور سیکلت 8 برابر خودرو آلودگی ایجاد می‌کند، بنابراین اجرای این برنامه در سال جاری به ویژه در مراکز مرکزی شهر بر کاهش آلودگی هوا موثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار