طاووس دروازه قرآن شیراز، آتش گرفت

تهران (پانا) - اندکی از نیمه شب که فردایش جمعه شانزدهم فروردین 98 می شد، تندیس طاووس رو به روی دروازه قرآن شیراز که اسفند 97 به جای طاووس قدیمی نصب شده بود، آتش گرفت.

کد مطلب: ۹۰۵۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
طاووس دروازه قرآن شیراز، آتش گرفت

به گزارش ایرنا ، لحظاتی پس از آتش گرفتن این طاووس، ماموران آتش نشانی در محل حاضر شدند و آتش را خاموش کردند.
آتش فرونشست اما اسکلت این نماد همچنان ایستاده است، همان طاووسی که به گفته معاون خدمات شهری شهرداری شیراز برای ساخت آن نزدیک به 80 میلیون تومان هزینه شد.
هنوز علت این آتش سوزی و مسبب آن مشخص نشده است.
طاووس قدیمی حدود سی سال در میدان مقابل دروازه قرآن شیراز نشسته بود که شنبه 11 اسفند 97 از جا کنده و بار کامیون شد و روز بعد طاووس ایستاده (طاووس سوخته کنونی)به جای آن گذاشته شد و به تدریج تا 20 اسفند 97 به طور کامل نصب شد.
رئیس وقت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری که سازمان متبوعش متولی فضاهای سبز شیراز است به خبرنگارایرنا گفته بود این سازمان در انتقال طاووس نقشی نداشته و بنا به تصمیم شهرداری منطقه و معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز این انتقال صورت گرفته است.
جهانبخش میرزاوند بیان کرد: طاووس قبلی از سال 70 که دروازه قرآن و مقبره خواجوی کرمانی بهسازی شد، در این محل نهاده و سال 96 نیز بهسازی شده بود.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز 12 اسفند 97 در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طاووس علیرغم اینکه سی سال در این نقطه جانمایی شده بود اما از زیبایی بصری و فرم درستی برخوردار نبود و زیاد به طاووس شباهت نداشت.
محمدرضا محمدحسن‌ پور افزود: برای ساخت طاووس جدید در میدان دروازه قرآن استادان دانشگاهی و طراحان برجسته ای به کار گرفته شدند و طرحی شکیل دارد و درخور نام شیراز طراحی و ساخته شده است.
وی ادامه داد: ابعاد طاووس قبلی که در میدان دروازه قرآن قرار داشت سه و نیم متر طول در چهار متر ارتفاع بود و طاووس جدید 8 متر طول در 5 و نیم مترارتفاع و دو نیم متر عرض ساخته شده و گلکاری دم طاووس جدید نیز 50 متر در 30 متر طراحی شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز می گوید که شاید طاووس جدید اشکالاتی داشته اما به لحاظ زیبایی و فرم قابل قیاس با طاووس قدیمی این محل نیست و بسیار زیباتر است.
وی عنوان کرد: ساخت طاووس جدید در میدان دروازه قرآن حدود 80 میلیون تومان هزینه داشته است.
دروازه قرآن شیراز نامش با سیل ویرانگر پنجم فروردین 98 پیوند خورده است.
سیل یاد شده 21 نفر را به کام مرگ کشاند و به صدها اتومبیل زیان رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار