توصیه های لازم برای ایمنی بیشتر در رانندگی شبانه

قم (پانا) - جانشین پلیس راه استان قم توصیه های لازم را برای ایمنی بیشتر در رانندگی شبانه به رانندگان ارائه کرد.

کد مطلب: ۹۰۵۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
توصیه های لازم برای ایمنی بیشتر در رانندگی شبانه

سرهنگ " احمد خدایاری" در خصوص پایان تعطیلات نوروزی و همزمانی آن با روزهای آخر هفته اظهار کرد: از رانندگان عزیز درخواست داریم ضمن مدیریت در برگشت از مسافرت ها، با رعایت هشدارهای پلیسی سفرخود را بدون خطر گذرانده و با سلامتی به مقصد خود بازگردند.
وی افزود: هنگام رانندگی در شب، اگر احساس خستگی و خواب آلودگی می کنید از ادامه رانندگی منصرف شده و استراحت کنید، هرگز به نور بالای اتومبیل هایی که از روبرو می آیند، خیره نشوید بلکه حاشیه سمت راست و یا خط سفید وسط جاده را نگاه کنید.
سرهنگ خدایاری ادامه داد: هیچ گاه و بخصوص شب ها در قسمت آسفالت جاده (خطوط عبور)، اتومبیلتان را متوقف نکنید، زیرا تشخیص آن برای دیگر رانندگان مشکل است، در صورت لزوم در پارکینگ حاشیه و یا شانه خاکی جاده متوقف کنید.
جانشین پلیس راه استان اضافه کرد: چنانچه مسیری که از آن عبور می کنید نور کافی ندارد، از عابرانی که لباس تیره پوشیده اند، مراقب بیشتری بعمل آورید.
وی بیان داشت: هنگامی که در جهت مخالف ، خودرویی از فاصله 150 متری به شما نزدیک می شود و یا فاصله کمتر از 150 متر دنبال خودروهای دیگر در حرکت هستید، از نور پایین استفاده کنید چون حرکت با نور بالا سبب خیرگی چشم رانندگان مذکور شده، همچنین انعکاس نور از آینه داخلی و سپر فلزی اتومبیل جلو چشم شما را آزار خواهد داد.
سرهنگ خدایاری توصیه کرد: همـــواره و بخصوص پس از تاریک شدن هوا، استفاده از چراغ های راهنما در هنگام تغییر خط عبور و گردش ها فوق‌العاده ضروری است و نیز هنگام رانندگی در شب مطمئن شوید که نور چراغ های جلو تنظیم بوده و سایر چراغ ها (ترمز، خطر، راهنما، دنده عقب) کثیف و گل اندود نباشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار