22 فروند بالگرد ارتش در مناطق سیل‌زده حضور دارد

تهران (پانا) -  فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌گوید 22 فروند بالگرد در مناطق سیل‌زده 90 ساعت پرواز داشتند و در پی 180 نوبت نشست و برخاست، 408 نفر و 24 تن بار و آذوقه را جابجا کردند.

کد مطلب: ۹۰۴۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
22 فروند بالگرد ارتش در مناطق سیل‌زده حضور دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ یوسف قربانی درباره روند امدادرسانی هوانیروز ارتش در مناطق سیلزده توضیح داد: در هر یک از استان‌های خوزستان و کرمانشاه سه فروند بالگرد حضور دارد و چهار فروند دیگر را برای امدادرسانی به استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری و گرگان اعزام کردیم.
وی یادآوری کرد: از صبح امروز پنج فروند بالگرد 214 و 2 فروند شینوک عملیات امدادرسانی به مردم لرستان را آغاز کردند.
به گفته وی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه حضور دارد و کادر پروازی بالگردهای ما را نیروهای هوانیروز، تیپ 65 نوهد و تیپ 35 قرارگاه عملیاتی غرب تشکیل می‌دهد.
قربانی افزود: بالگردهای شینوک هوانیروز ارتش با توجه به وضع پیش‌آمده در استان لرستان در مناطق صعب‌العبور و دره ها فرود آمده و به امدادرسانی و جابجایی مصدومان پرداختند.
وی ادامه داد: صبح امروز بالگرد هوانیروز با حضور در یکی از روستاهای منطقه کودک 35 روزه ای را از مرگ حتمی نجات داد و با عبور از منطقه صعب العبور، وی را به فرودگاه خرم آباد و سپس مرکز درمانی رساند.
وی به تعامل با نهادها در امدادرسانی در مناطق سیل‌زده استان لرستان اشاره کرد و افزود: هماهنگی خوب پروازی بین نهادهای امدادرسان در منطقه وجود دارد و مدیریت خوبی در تقسیم بالگردها و ماموریت آنها صورت گرفته که بسیار موثر و منحصر به فرد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار