در دیدار مسوولان نظام و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب؛

روحانی: بعثت پیامبرعظیم الشان اسلام(ص)، رستاخیز تاریخ و انسان بود

تهران (پانا) - رئیس جمهور در دیدار مسوولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید مبعث، تصریح کرد: بعثت پیامبرعظیم الشان اسلام(ص)، رستاخیز تاریخ و انسان بود و این جنبش، بسیج و حرکت در سراسر جهان، نه تنها آئینی نو و کامل شده از ادیان گذشته را عرضه کرد؛ بلکه در سایه این بعثت، تمدنی بزرگ بنیانگذاری شد.

کد مطلب: ۹۰۴۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: بعثت پیامبرعظیم الشان اسلام(ص)، رستاخیز تاریخ و انسان بود

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی گفت: با بعثت پیامبر(ص)، توحش حاکم بر جهان آن روز جای خود را به تمدنی عظیم داد و علم، اخلاق، وفای به عهد، برادری، حکمت، عدالت و رحمت؛ جایگزین خشونت، جنگ، خونریزی و کینه شد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه بعثث پیامبر آنچنان اقوام مدینه را به مکه، و مکه را به مدینه و طائف نزدیک کرد که امتی واحده تشکیل شد، افزود: پیامبر (ص) توانست امتی عظیم و توانمندی بزرگی را برای انسان ها به ارمغان آورد و وظیفه بزرگ امروز همه ما دعوت به راه خدا، صراط مستقیم و مسیر حق است نه اینکه به مسیر حزب، جناح و قبیله خود دعوت کنیم.
دکتر روحانی اظهارداشت: راهی که پیامبر برای دعوت مردم برگزید مسیر حکمت، خردورزی، استدلال و منطق بود و هرگز با زور و تحکم مردم را به سمت دین خدا دعوت نمی کرد.
رئیس جمهوری ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) مردم را در کمال آزادی و آگاهی دعوت می کرد و اینگونه مومنین آماده ایستادگی و فداکاری در راهی بودند که خودشان برگزیده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار