بالگردهای ارتش در چند روز گذشته 500 خوزستانی را نجات دادند

تهران (پانا) -  معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره وضع مناطق سیل‌زده استان خوزستان گفت: وضع هوایی بسیار سخت است اما در چند روز گذشته و همزمان با آغاز سیل تاکنون بالگردهای ما 90 ساعت پرواز کردند و در 180 نوبت نشست و برخاست 500 نفر از مردم استان را از خطر نجات دادند.

کد مطلب: ۹۰۴۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
بالگردهای ارتش در چند روز گذشته 500 خوزستانی را نجات دادند

به گزارش ایرنا،‌امیر دریادار حبیب‌الله سیاری افزود: ارتش در زمین، آسمان و دریا حضور داشته و با هلال احمر و ستاد بحران ارتباط تنگاتنگی دارد. ما با تمام توان برای امدادرسانی کنار سیل‌زدگان باقی می‌مانیم و از تمام امکانات و نیروهای خود استفاده خواهیم کرد.
فرمانده عملیات ارتش در استان خوزستان درباره وضع سواحل رودخانه کارون گفت: نقاط ضعف‌ها را بررسی کردیم و ضمن بکارگیری گروه 422 مهندسی ارتش، نقاط ضعف را جبران و این اطمینان را ایجاد کردیم که آب وارد شهر نشود.
شناسایی منطقه با پهپادهای ارتش
سیاری تصریح کرد: در چند روز گذشته هوانیروز و پهپادها با شناسایی منطقه و عکس‌برداری و فیلم‌‌برداری، وضعیت را ثبت و به ستاد بحران ارائه کرده‌اند که اشراف اطلاعاتی داشته باشند.
وی افزود: تیپ 45 نیروی مخصوص نیروی زمینی در منطقه شعیبیه در حال تخلیه مردم است و تیپ 292 و 392 دشت آزادگان نیز امدادرسانی می کند.
سیاری ادامه داد: 15 فروند قایق نیروی دریایی ارتش به صورت آماده در پایگاه دریایی استقرار یافته است تا چناچه برای تخلیه اسباب و اثاثیه مردم و خانواده‌ها در مناطق سیل زده نیاز باشد، به آن‌ منطقه اعزام شوند. دیروز نیز 2 قایق به منطقه شعیبیه برای تخلیه خانه‌ها ارسال شد.
آماده باش یک گردان تکاور نیروی دریایی ارتش
فرمانده امداد عملیات ارتش در استان خوزستان گفت: در روزهای گذشته از مناطق مختلف استان خوزستان بازدیدهای میدانی و هوایی داشته‌ایم و با توجه به اینکه برخی مناطق روستایی دچار آبگرفتگی زیاد شده، یک گردان تکاور نیروی دریایی ارتش را در اهواز به صورت استندبای (آماده باش) درنظر گرفته ایم تا در صورت نیاز برای نجات مردم ‌منطقه وارد عمل شوند.
وی افزود: بالگردهای نیروی دریایی ارتش به مجموعه فرماندهی عملیات قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش ملحق شده و با توجه به اینکه بالگردهای هوانیروز نیروی زمینی در اختیار این ستاد است، به جهت گستردگی مناطق آب گرفته و صعب‌ العبور، 2 فروند هلی کوپتر نیروی دریایی ارتش نیز برای امدادرسانی در اختیار مردم منطقه خواهد بود.
فرمانده گروه 422 مهندسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد اطراف رودخانه کارون تحت تاثیر آب گرفتگی قرار گرفته بود و از چند روز گذشته تمام تجهیزات مهندسی خود را پای کار آوردیم.
سرهنگ مراد ملکی اعلام کرد: سدبندها تا 2 و نیم متر ارتفاع و به طول چهار کیلومتر در کناره رودخانه کارون حاشیه روستای دغاغله گسترده شده است.
وی افزود: سه دستگاه بیل مکانیکی، 2 دستگاه بولدوزر، یک دستگاه باب کت، پنج دستگاه مایلر، گریدر و غلطک به مدت یک هفته به طور 24 ساعته در مسیر رودخانه کارون در شهر اهواز مشغول به خدمت رسانی به مردم ‌منطقه هستند.
ملکی گفت: چند دستگاه تجهیزات مهندسی از جمله قایق بیل مکانیکی و بولدوزر را با همه امکانات و شرایط به پلدختر استان لرستان اعزام کرده ایم.
بارش های سنگین باعث وقوع سیل در برخی نقاط کشور مانند استان های گلستان، مازندران، فارس، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه‌شنبه در جلسه ای ویژه با حضور معاون اول رئیس جمهوری و برخی اعضای دولت، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان کل ارتش و سپاه، فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی، نیروی انتظامی و بسیج، مسئولان ستاد مدیریت بحران و دستگاه های امدادی و کمک رسان، گزارش آنان درباره آخرین وضعیت مناطق آسیب دیده از سیل و اقدامات انجام شده برای اسکان سیل زدگان، رسیدگی به مشکلات مردم و تصمیم های اتخاذ شده به منظور جبران خسارات را دریافت و رهنمودهایی ارایه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار