فرودگاه‌های مناطق سیل‌زده فعال و پروازها برقرارند

تهران (پانا) -  سازمان هواپیمایی کشوری از برقراری پروازها در مناطق سیل‌زده خبر داد و اعلام کرد: فرودگاه‌ها در بارش‌های اخیر، کمترین خسارت را دیدند و همه فعال و عملیاتی هستند.

کد مطلب: ۹۰۴۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فرودگاه‌های مناطق سیل‌زده فعال و پروازها برقرارند

علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی خواست، به دلیل ادامه بارش‌ها و درگیر شدن بعضی استان‌ها با سیل، نسبت به کنترل نرخ‌های بلیت هواپیما و همکاری با استانداران تا پایان سفرهای نوروزی، اهتمام ویژه داشته باشند.
«سیاوش امیر مکری» مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی نیز از عملیاتی و فعال‌بودن همه فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: در جریان بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، خسارت چندانی به فرودگاه‌های کشور وارد نشده است.
وی افزود: به جز چند فرودگاه مانند ایلام و یاسوج که ناچار به تخریب دیوار‌های کنار فرودگاه برای عبور آب شدیم، خسارتی به فرودگاه‌های دیگر وارد نشده است.
رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: اقدام‌های لازم و به موقع در فرودگاه‌های مختلف انجام و دستگاه‌های آسیب‌پذیر از آب گرفتگی حفظ شد.
وی افزود: اگرچه فرودگاهی مانند گرگان، تعیین اینکه تجهیزات زیرزمینی و روشنایی باند بر اثر آب گرفتگی آسیب دیده ‌است یا خیر، مشروط به فروکش کردن کامل آب است اما در مقایسه با خسارات کلی وارد شده از سیل، فرودگاه‌ها آسیب چندانی ندیده‌اند.
امیرمکری با اشاره به اینکه فرودگاه خرم آباد، تنها فرودگاه کشور بود که باند آن دچار آب گرفتگی شد، گفت: وضع گرگان نیز در زمان خود بحرانی شد و تجهیزات با آب محاصره شدند اما این تجهیزات و سطوح پروازی زیر آب نرفتند.
وی ادامه داد: تنها باند فرودگاه خرم آباد به مدت 24 ساعت دچار آب گرفتگی شد اما پارکینگ و اپرون از آب گرفتگی مصون ماندند.
وی افزود: اکنون فرودگاه خرم آباد عملیاتی است و اگر نفوذ آب تاثیری بر باند فرودگاه گذاشته باشد، بعد از چند روز و خشک شدن کامل آب مشخص می‌شود.
سازمان هواپیمایی کشوری به مسافاران توصیه کرد: در این ایام، قبل از عزیمت به فرودگاه‌ها، با شماره تلفن‌های 44665519 و 199 از وضع پروازها مطلع شوند. البته این سازمان به شرکت‌های هواپیمایی نیز توصیه کرده است که هرگونه تاخیر پروازی و مشکلات احتمالی را به مسافران خود اطلاع دهند.
وضع بد جوی و سیل روز گذشته در بسیاری از استان‌ها به خصوص لرستان، در برخی فرودگاه‌های غرب و شمال کشور، ۱۲ پرواز از تهران به مناطقی مانند کرمانشاه، سنندج، خوی، خرم آباد، تبریز، ایلام، رشت، دزفول، اهواز و رامسر را لغو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار