برگزاری جشن مبعث رسول اکرم (ص) در 35 امامزاده شاخص خراسان‌جنوبی

بیرجند (پانا) - معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری جشن مبعث در 35 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان خبر داد و گفت: این جشن‌ها از شامگاه روز سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه آغاز و تا روز چهارشنبه 14 فروردین‌ماه ادامه دارد.

کد مطلب: ۹۰۴۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن مبعث رسول اکرم (ص) در 35 امامزاده شاخص خراسان‌جنوبی

حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری صبح امروز در جمع خبرنگاران، در خصوص برگزاری جشن مبعث در امامزادگان خراسان‌نوبی، اظهار داشت: امامزادگان و اماکن متبرکه شاخص استان هر ساله میزبان عید مبعث است که دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت با حضور پرشور خود این عید بزرگ را جشن می گیرند.


وی از برگزاری مراسم جشن مبعث رسول(ص) همزمان با شب و روز چهارشنبه 14 فروردین‌ماه در 35 امامزاده شاخص استان خبر داد و بیان داشت: سازمان اوقاف با همکاری مردم و هیأت‌های مذهبی میزبانی این جشن‌ها را در اماکن مذهبی برعهده دارد.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عید مبعث یکی از عیدهای مهم مسلمانان و شیعیان جهان اسلام به‌شمار می‌رود که برگزاری جشن‌های این روز مانند سالهای گذشته در بقاع متبرکه استان دنبال می‌شود، اضافه کرد: این جشن‌ها از شامگاه روز سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه آغاز و تا روز چهارشنبه 14 فروردین‌ماه ادامه دارد.


مختاری با اشاره به سخنرانی مبلغان و ائمه جمعه در جشن مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، تصریح کرد: در این جشن ها سخنرانان و مبلغان اهمیت بعثت پیامبر اسلام (ص) را برای مردم بیان کردند.


وی با بیان اینکه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان جهت برای برپایی جشن‌های عید مبعث چراغانی شدند، تصریح کرد: خادمان ثابت، افتخاری و هیأت‌های امنا بقاع متبرکه شاخص استان در حال آماده‌سازی محوطه امامزادگان برای برگزاری جشن مبعث هستند.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در بعضی از مکان‌های برگزاری این جشن ها به نام های محمد، مصطفی و امین هدیه داده می شود، خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی، خیمه های معرفت و نمایشگاه های فرهنگی و قرآنی از دیگر برنامه های جشن عید مبعث در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران است.


مختاری با تأکید بر اینکه برگزاری اعیاد مذهبی یکی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشن‌‌ها موجب، ترویج فرهنگ نبوی و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با سیره پیامبر گرامی اسلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار