در تماس تلفنی با استاندار سمنان؛

روحانی، آخرین وضعیت جابجایی ساکنان کالپوش سمنان را پیگیری کرد

سمنان (پانا) - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه در تماس با علیرضا آشناگر استاندار سمنان آخرین وضعیت این استان برای آمادگی مقابله به حوادث احتمالی را جویا و وضعیت جابجایی ساکنان روستای حسین آباد کالپوش این استان را پیگیری کرد.

کد مطلب: ۹۰۴۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
روحانی، آخرین وضعیت جابجایی ساکنان کالپوش سمنان را پیگیری کرد

رئیس جمهوری در این تماس ضمن ارزیابی مطلوب اقدام های شورای مدیریت بحران استان سمنان، دستور جابجایی ساکنان روستای حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی را تایید کرد.

استاندار سمنان در خصوص تماس تلفنی با دکتر روحانی گفت: رئیس جمهوری دستورهای لازم را برای مقابله با بحران های احتمالی به ستاد مدیریت بحران استان سمنان ابلاغ کرد.

آشناگر بیان کرد: وضعیت جاده ها و محورهای مواصلاتی این استان که در اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش کوه مسدود می شود به دکتر روحانی اطلاع رسانی شد.

رئیس جمهوری ادامه داد: رئیس جمهوری دستورهای لازم را برای ساخت و ساز خانه های جدید در منطقه کالپوش به منظور جبران خسارت های ناشی از سیل به مردم ابلاغ کرد.

آشناگر با بیان اینکه طراحی جایگاه جدید در اطراف روستا برای جابه جایی مناطق پرخطر این روستا در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: همکاری و هماهنگی مردم روستای حسین آباد کالپوش برای اسکان در مناطق امن پیش بینی شده ضروری است.

به گفته وی، در صورت لزوم تخلیه کنترلی سد کالپوش شهرستان میامی بر عهده شرکت آب منطقه ای استان سمنان است.

آشناگر با اشاره به اینکه نشست ستاد بحران استان سمنان با محوریت بررسی اوضاع رانش زمین در روستاهای منطقه کالپوش برگزار شد، ادامه داد: ۷۰ درصد خانه های روستا باید تخلیه شود.

وی با بیان اینکه جاده دسترسی دائمی نیز با مشارکت سپاه در منطقه کالپوش احداث می شود، تاکید کرد: احداث و تعیین مسیر جایگزین برای شرایط بحرانی به راه و شهرسازی شرق استان سمنان واگذار شد.

استاندار سمنان با اشاره به تصمیم گیری در خصوص پرداخت اجاره بها به روستائیان حسین آباد کالپوش، خاطرنشان کرد: برخی از اهالی روستا دامپرور هستند بنابراین واحد اسکانی به صورت چادر با هماهنگی بنیاد مسکن و جمعیت هلال احمر برپا می شود.

آشناگر گفت: تمام سالن ها، ساختمان های اداری و مدارس در اختیار مردم برای اسکان موقت تا راه اندازی واحدهای اسکان‌ قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار