رئیس کمیته بهداشت اسکان فرهنگیان قم:

مدارس اسکانی آموزش و پرورش قم با دقت تمام توسط کمیته بهداشت نظارت می‌شوند

قم (پانا) - رئیس بهداشت اسکان آموزش و پرورش قم گفت: بازرسی از318 واحد آموزشی استان که جهت اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده اند یکی از محورهایی هستند که در دستور کار بازرسان این کمیته قرار دارند.

کد مطلب: ۹۰۴۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مدارس اسکانی آموزش و پرورش قم با دقت تمام توسط کمیته بهداشت نظارت می‌شوند

محمد احمدی کوهپائی اظهار کرد: بازرسان کمیته بهداشت با حضور در مدارس و بررسی کم و کیف وضعیت بهداشتی نسبت به بازرسی بهداشتی اولیه اقدام لازم را انجام و نسبت به رفع مشکلات احتمالی بهداشتی اقدامات لازم را بعمل می آوردند.

وی در همین راستا افزود : کمیته بهداشت اسکان فرهنگیان با هدف ایجاد محیطی سالم و بهداشتی برای زائرینی محترم کریمه اهل بیت سلام الله علیها با برگزاری چندین جلسه با حضور کارشناس مسئولان بهداشت نواحی تابعه به رعایت دقیق موارد بهداشتی تاکید نموده و خولاستار نظارت دقیق در این مورد شده اند.

وی تاکید کرد: کلیه مدارس منتخب تا ۱۵ فروردین حداقل دوبارمورد بازرسی بهداشتی قرار میگیرد.

وی در ادامه در خصوص مواردی که در مدارس منتخب مورد بازرسی بهداشتی قرار می گیرند، گفت: بهداشت محیط مدرسه, نظافت و رعایت بهداشت سرویس های بهداشتی, وضعیت سیستم آب گرم و نور و تهویه و همچنین کنترل کیفی آب شرب مدارس و درصورت فعال بودن بوفه در این ایام از بوفه مدرسه و مواد غذایی آن مورد بازرسی بهداشتی قرار می گیرد.

رئیس کمیته بهداشت اسکان آموزش و پرورش استان قم نظارت بر توزیع اقلام بهداشتی ، برگزاری جلسه ویژه خدمتگزارن محترم مدارس و رعایت نکات بهداشتی ، تدوین دستور العمل بهداشتی و ابلاغ به مداس مجری طرح ،تدوین دستور العمل استفاده از مواد ضد عفونی کننده و استفاده از آن قبل ، حین و بعد از اسکان جهت جلوگیری از بیکاری های واگیردار شایع بویژه در سرویس های بهداشتی ، نظارت بر تهیه و تجهیز جعبه کمک های اولیه مدارس مجری طرح ف هماهنگی و تعامل با دستگاه های برون سازمانی از قبیل مرکز بهداشت ، معاونت غذا و دارو ، اداره کل انتقال خون ، دانشگاه علوم پزشکی ، اداره کل هلال احمر اشاره کرد و گفت : به همین منظور 20هزار بروشور ، پوستر و تراکت بهداشت آماده گردیده که با نظام مندی مناسب بین زائرین توزیع و همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به سخن امام علی علیه السلام که فرموده اند سلامتی بالاترین نعمت هاست از زائرین عزیز درخواست نمود نسبت به رعایت نظافت و بهداشت اقدام نمایند تا در ادامه سفر خود با مشکلات خاص تهدید کننده سلامتی روبرو نگردند.

وی همچنین با تاکید بر سخن رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله که فرموده اند زندگی بدون سلامتی لذت بخش نیست سالی مملو از سلامتی ، مهر و محبت و رافت را برای هموطنان عزیز مسالت نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار