سند گیاهان دارویی و طب سنتی به تصویب نهایی نزدیك شد

خبرگزاری پانا: قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی كشور گفت: سند گیاهان دارویی و طب سنتی برای تصویب نهایی در دستور كار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۹۰۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، منصور كبگانیان در تشریح موضوعات مطرح شده در جلسه ۳۴ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی، گفت: در این جلسه به سند توسعه بخش دریایی و اقیانوس شناسی اشاره شد كه این سند با همكاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم در دست تدوین است و به زودی برای تصویب به ستاد راهبری ارائه می شود.

وی ادامه داد: سند توسعه صنعت، معدن و تجارت هم مراحل اولیه را طی می كند كه بعد از تدوین نهایی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت این سند در ستاد راهبری تصویب خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیركبیر به سند جامع توسعه بخش كشاورزی به عنوان دیگر موضوع این جلسه اشاره كرد و گفت كه سند پیشنهادی وزیر جهاد كشاورزی هم امروز اعلام وصول شد و بعد از كار كارشناسی این سند هم در ستاد راهبری مطرح و تصویب می شود.

به گفته وی سند ملی انرژی های تجدید پذیر نیز به عنوان بخشی از سند جامع انرژی كشور هم در دست كارشناسی است.

بنابراعلام دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، كبگانیان خاطرنشان كرد: نامه وزیر امور خارجه پیرامون سند دیپلماسی علم و فناوری با توجه به اهمیت ارتباط علمی و فناوری با سایر كشورها و مطالبه مقام معظم رهبری در جلسه مطرح و مقرر شد تا با مشاركت همه دستگاه ها كار انجام شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بخش مربوط به رصد اجرای نقشه در دبیرخانه ستاد آماده شده تا میزان پیشرفت اجرای نقشه با توجه به حجم نقشه كاملا شفاف به متخصصان و افكار عمومی ارائه شود.

وی تاكید كرد: با توجه به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برنامه های كه دولت آینده طبق نقشه جامع علمی باید اجرا كند به صورت دقیق تدوین شده تا با هماهنگی اعضای ستاد، در اختیار دولت آینده قرار گیرد.

كبگانیان اضافه كرد: این بسته با توجه به احكام نقشه جامع علمی كشور به عنوان سند بالادستی علم و فناوری كشور، خط مشی ها و خطوط كلی را معین كرده تا اجرای این نقشه مهم با مشكل مواجه نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار