834 سورتی پرواز از فرودگاه گرگان برای سیل زدگان

تهران (پانا) - رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت که طی 10 روز گذشته 834 پرواز امدادی از فرودگاه بین المللی گرگان به مناطق سیل زده استان گلستان برای کمک به آسیب دیدگان انجام شده است.

کد مطلب: ۹۰۴۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
834 سورتی پرواز از فرودگاه گرگان برای سیل زدگان

به گزارش ایرنا، امیر مکری امروز یکشنبه هنگام سرکشی از روند خدمات فرودگاهی گرگان و محوطه اطراف باند فرود که در محاصره آب است، اظهار داشت: این پروازها توسط بالگردهای امداد و نجات و نظامی جمعیت هلال احمر، سپاه و ارتش در ابعاد مختلف امدادرسانی انجام شده است.
وی با بیان اینکه فرودگاه گرگان طی روزهای گذشته یکی از پرکارترین روزهای کاری تاریخ خود را تجربه کرد، اضافه کرد: بالگردهای جمعیت هلال احمر حدود 400 سورتی پرواز را در 200 ساعت انجام دادند و در این ارتباط یک هزار و 700 امدادگر علاوه بر امدادرسانی حدود 300 هزار کیلو کالا و اقلام مورد نیاز سیل زدگان را به دست آنها رساندند.
مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طی 10 روز گذشته بالگردهای سپاه و ارتش هم 60 سورتی پرواز را در 35 ساعت با حدود 200 امدادگر انجام داده و در مجموع 30 هزار کیلوگرم کالا برای کمک به سیل زدگان جابجا کردند.
مکری خاطرنشان کرد: اهمیت این حجم از امدادرسانی زمانی بیشتر می شود که بدانیم بیشتر سیل زدگان استان گلستان در محاصره آب هستند و کمک به آنها از طریق زمین ممکن نیست.
وی گفت: با وجود حجم بالای پرواز بالگردهای امداد و نجات در فرودگاه گرگان؛ 112 پرواز ورود و خروج به مسافران نوروزی ارائه خدمات کرد که در این رابطه 6 هزار و 965 نفر مسافر جابجا شدند.
فرودگاه گرگان در مقاصد داخلی کشور به شهرهای مهم از جمله تهران، مشهد، زاهدان، رشت، تبریز، بندرعباس و کیش پرواز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار