میدان مشق تهران؛ گذری شاد برای گردشگران

تهران(پانا) - میدان مشق تهران هم اکنون بعد از بازگشایی بر روی مسافران نوروزی، روزها و شب های خاطره انگیزی را سپری می کند و هنرمندان زیادی در ایام نوروز در این میدان تاریخی لحظات رنگی و شادی را برای گردشگران خلق کردند.

کد مطلب: ۹۰۴۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
میدان مشق تهران؛ گذری شاد برای گردشگران

به گزارش ایرنا، شهرداری تهران با وجود آماده باش برای مقابله با سیلاب، برپایی جشن های نوروزی را برای ایجاد شادی در مردم فراموش نکرده و در حالی که 11 روز از آغاز سال 1398 سپری می شود، میدان مشق تهران شامگاه شنبه میزبان وزیر خارجه و شهردار تهران بود.
بلوار کشاورز در محور خیابان ولیعصر(عج)؛ میدان راه آهن، میدان منیریه، چهارراه و میدان ولیعصر(عج) و 35 نقطه دیگر پایتخت میزبان برنامه های نوروزی شهرداری بودند و لحظات رنگی و شادی را برای مردم رقم زدند.

** میدان مشق؛ گذری برای شورآفرینی هنرمندان
محوطه میدان مشق 12مهر 1377 با شماره 2130 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و بیشتر ساختمان های آن نیز اینک در اختیار وزارت امور خارجه قرار دارد.
تا سال 1370 تردد خودروها در میدان مشق آزاد بود و سال 1392 شهرداری تهران و وزارت امور خارجه تفاهم نامه ای امضا کردند تا براساس آن، ضمن مرمت و احیای سردر تاریخی این محوطه، مورد استفاده شهروندان نیز قرار گیرد.
فروردین ماه سال 95 نیز با برگزاری کنسرت خیابانی در محدوده این محوطه درهای میدان مشق به روی مردم گشوده شده بود اما پس از یکسال در خرداد سال گذشته وزارت امور خارجه درهای ورودی این میدان را بست درحالی که سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران گفتند با آنها هماهنگی نشده است.
«علی اعطا» سخنگوی شورای شهر تهران به همین مناسبت هم در صفحه توئیتر خود نوشته است: میدان تاریخی مشق که بخش قابل توجهی از آن در اختیار وزارت امور خارجه قرار دارد، در روزهای اخیر با توافق و هم داستانی این وزارتخانه و مدیریت شهری، به عرصه ای برای همگان تبدیل شد و گردشگران و شهروندان تهران را به حضور پذیرفت.
میدان مشق یکی از نقاطی بود که نوروزگاه طی 10 روز در آن برگزار شد و در آخرین برنامه عصرگاهی خود شاهد حضور محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه دولت تدبیر و امید و پیروزحناچی شهردار پایتخت شد تا آنان هم در کنار مردم لحظات خاطره انگیزی را تجربه کنند.
در تهران با آنکه روزهای عادی از فرط سنگینی ترافیک و گاه آلودگی هوا نمی توان با دل خوش به گردش پرداخت و لحظات شاد و خاطره انگیزی را تجربه کرد اما فروردین امسال با جشن های نوروزگاهی، فرصتی برای قدم زدن در دل شادی برای همه ایجاد کرد.

** بهار آمد؛ پایتخت شادتر شد
تهرانی ها که با گذر از فصل نخست بارندگی ها تا هفت فروردین کمتر با پای پیاده به خیابان آمده بودند؛ نوروزگاه ها و گذرهای پیاده را بهانه ای برای لذت بردن از بهار پایتخت یافتند.
شهردار تهران هم اگرچه در آخرین برنامه یکی از همین نوروزگاه ها حاضر شد اما لباس تواضع را با بیان اینکه «شهرداری نمی تواند بگوید ماستم ترش است» بر تن کرد و گفت: به لطف خدا شاهد استقبال قابل توجه شهروندان و گردشگران از ویژه برنامه‌های نوروزگاه بودیم.
اینکه 9 روز متوالی از تجربه هوای پاک پایتخت سپری می شود در سخنان حناچی از قلم نیفتاد و اظهار داشت: ما سعی کردیم در این ایام و با توجه به نبود ترافیک و وجود هوای بهاری، شهر را برای شهروندان شادتر کنیم.
شهردار پرجمعیت ترین شهر ایران پیش از این برنامه، در نوروزگاه بلوار کشاورز که روز جمعه میزبان استاندار بود هم حاضر شد و در آن نیز پس از بازدید در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته ما فقط در همین مکان نوروزگاه داشتیم، اما امسال به صورت موازی در چند بخش دیگر هم این نوروزگاه‌ها برگزار می‌شود و شاهد برپایی 40 نوروزگاه در سراسر پایتخت هستیم.
وی یادآورشد: ایجاد بخشی از نشاط شهری وظیفه معاونت اجتماعی شهرداری تهران است که برای آن برنامه هم داریم و این برنامه ها مبتنی بر آیین، فرهنگ و تاریخ ما طراحی شده است.
حناچی روی موضوع سرمایه گذاری بر روی چنین جاذبه هایی نیز تاکید کرد و گفت: پایتخت جاذبه‌های بسیاری دارد و معرفی و تقویت آن‌ها می‌تواند تهران را به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری مطرح کند.
شهردار پایتخت با اشاره به این نکته که مردم و گردشگران، شهر را به دلیل جاذبه هایش به عنوان مقصد انتخاب می کنند، نوروزگاه ها را در جذب گردشگر برای تهران موثر خواند.
حالا این نوروزگاه ها با این برنامه های موسیقیایی و رنگی که دارد و عصرهای بهاری پایتخت را برای تهرانی ها و مسافران این شهر هشت میلیون نفری، دلنشین تر می کند، خاطره انگیز شده است، از بازی با نور در شب ها بگیر تا حاجی فیروز و عمو نوروز با سه چرخه های زیر پا و شکلات های در دست و حضور اقوام ایرانی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار