معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان سیل‌زده حتی یک روز نباید از تحصیل عقب بمانند

تهران (پانا) - معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت دانش‌آموزان سیل زده حتی یک روز نباید از تحصیل عقب بمانند.

کد مطلب: ۹۰۴۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان سیل‌زده حتی یک روز نباید از تحصیل عقب بمانند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، صبح امروز یکشنبه (11 فروردین) الهیار ترکمن معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به منظور بازدید از مناطق و مدارس سیل زده وارد گلستان شد.

وی پس از حضور در جلسه بررسی وضعیت مدارس سیل زده که در استانداری گلستان برگزار شد به اتفاق مهراله رخشانی مهر و مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از مدارس و مناطق آسیب دیده ناشی از سیل سهمگین اخیر شهرستان گمیشان بازدید به عمل آورد.

این مقام مسئول پس از بازدید از مدارس در جلسه اضطراری بررسی وضعیت مدارس سیل زده گمیشان گفت: متاسفانه سیل اخیر به مدارس بافت کهنه آسیب جدی رسانده است که بسیاری از آنها باید بازسازی و ترمیم شوند و نیز عمر مدارس تازه ساخت را هم تا حدی کاهش داده است با این وجود ما تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا بتوانیم همه دانش آموزان عزیز را در اماکن امن با کاربری آموزشی اسکان داده تا در جریان و فاصله بازسازی مدارس فرسوده حتی یک روز از درس و تحصیل خود عقب نمانند.

وی خاطر نشان کرد: در یک جریان آموزشی-تربیتی معلم رکن اصلی و احیاگر جامعه است و ما با دستور و تاکید وزیر آموزش و پرورش از معلمان آسیب دیده بر اثر سیل، حمایت خواهیم کرد. الهیار ترکمن اضافه کرد: در همین رابطه هماهنگی هایی با صندوق ذخیره فرهنگیان و نیز رایزنی هایی با بانک ملی برای دادن وام کم بهره به این معلمان شده است که امیدواریم بتوانیم کمکی در جهت رفاه حال این عزیزان بکنیم.
فرماندار شهرستان گمیشان نیز در این جلسه گفت: مدارس فرسوده ما در گمیشان غیر قابل استفاده است و انتظار داریم که وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به تکمیل، ترمیم و بازسازی این مدارس در این شهرستان محروم کمک کنند.
وی ادامه داد: از مدارس دو طبقه برای اسکان مردم سیل زده استفاده کرده ایم و ۱۷ مدرسه در گمیشان در اختیار اسکان سیل زدگان قرار گرفته است و ۳۲۰ نیروی امدادی نیز در این مدارس اسکان یافتند.
فرماندار گمیشان ادامه داد: انتظار داریم که مدارس جدید به نام شهدای خدمت رسان این شهرستان که در راه حفظ شأن ایشان تلاش فراوانی کردند نامگذاری شود.
توماج افزود: از خیرین محترم کشوری نیز انتظار داریم که به مدارس گمیشان توجه ویژه نمایند تا فرزندان این مرز و بوم بتوانند در مدارس ایمن به تحصیل خود ادامه دهند.

گفتنی است پس از این جلسه معاونین پشتیبانی و عمرانی وزیر آموزش و پرورش با خانواده معزز شهید بهزاد تاتاری، خادم فداکار و داوطلب امداد و نجات دیدار و گفت و گو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار