شیوه ای جدید در برگزاری جشنواره کتابخوانی؛

راه اندازی سامانه کتابخوانی «دانــایِ توانــا»

سمنان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان از طراحی و راه اندازی سامانه «دانایِ توانا» به منظور اجرای سومین جشنواره کتابخوانی دانایی و توانایی خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۴۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی سامانه کتابخوانی «دانــایِ توانــا»

قاسم شریفی گفت: به منظور اجرای سومین جشنواره کتابخوانی به جای برگزاری آزمون های کتبی یا چهارگزینه ای، به شیوه ای جدید، خلاقانه و جذاب، دانش آموزان کتابخوان برتر، انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه با اعلام ابتکاری بودن طراحی این سامانه اضافه کرد: در این شیوه دانش آموزان پس از مطالعه کتاب، ضمن معرفی شناسنامه ای، خلاصه‌ای از آن را بیان کرده، به مضامین اخلاقی مندرج در کتاب اشاره نموده، حجم مطالب هر صفحه و … را مورد بررسی قرار می دهند. سپس محتوای تولیدی خود را در قالب یکی از فایل‌های متنی، تصویری، صوتی یا ویدئویی آماده و در سامانه بارگذاری می نمایند. آثار تولیدی دانش آموزان در مرحله اول توسط کارشناسان منتخب از نظر رعایت شئونات اسلامی، ملاحظات و استانداردهای تعریف شده، ارزیابی و بازبینی شده و بازخورد لازم از طریق پیامک به آنها داده خواهد شد. پس از بارگذاری آثار تولیدی (ویدئو، صوت، عکس و یا متن) در سایت مذکور، امکان رأی دادن به آن فراهم و هر دانش آموز می تواند نسبت به تبلیغ خود و جمع آوری رأی مثبت (لایک) اقدام نماید که یکی از معیارهای انتخاب کتابخوان های برتر هر شهرستان و منطقه، تعداد لایک بیشتر هر فایل است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان ضمن برشمردن برخی امکانات این سامانه از جمله امکان خرید نسخه الکترونیکی کتاب های معرفی شده، ارائه فهرست کتابخانه های عمومی سراسر استان، بخش سئوالات متداول و ... خاطرنشان ساخت: این سامانه به پشتیبانی آنلاین مجهز بوده، به طوری که تاکنون بیش از 260 نفر از دانش آموزان علاقمند به کتابخوانی، مشکلات خود را از این طریق اعلام و راهنمایی لازم دریافت کرده اند. تاکنون بیش از 5000 بار از این سامانه بازدید شده و تعدادی از دانش آموزان نیز فایل های تولیدی خود را ارسال نموده اند.

شریفی در ادامه گفت: در صورتی که دانش آموزان یا اولیاء آنها به دلیل عدم وجود امکانات کافی قادر به ارسال فایل نباشند، این امکان برای معلم، مربی یا معاون پرورشی مدرسه فراهم است تا در مهلت تعیین شده به دانش آموزان کمک کنند که در آیین اختتامیه از این همکاران نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی در پایان عنوان نمود: معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان نسبت به داوری آثار برگزیده و اهدای جوایز اقدام و آیین اختتامیه و تجلیل از کتابخوان های برتر، با حضور نویسندگان کودک و نوجوان و مسئولان استانی در اواخر فروردین ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار