فرماندار جویبار:

۶ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی جویبار در سیل خسارت دیدند

ساری (پانا) - فرماندار شهرستان جویبار با اعلام خسارت سیل به 6 هزار از اراضی باغی و زراعی این شهرستان، از برآورد 50 میلیارد تومانی مجموع خسارات وارد شده خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۴۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
۶ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی جویبار در سیل خسارت  دیدند

سید علی اسد در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ویژه نوروز 98 با اعلام این خبر تأکید کرد که با بررسی دوباره بطور حتم میزان خسارت افزایش پیدا خواهد کرد.

او سرریز آب از رودخانه تلار، سرریز از رودخانه سیاهرود و سرریز آب از رودخانه تجن را سه منطقه‌ای اعلام کرد که شهرستان جویبار را تحت تأثیر سیل قرار داد.

فرماندار جویبار با اعلام اینکه 25 روستای شهرستان جویبار تحت تاثیر سیل قرار گرفته است، گفت: «در مرحله نخست مجبور به تخلیه بخشی از دو روستای کپوسرا با 69 خانوار و عروس‌کتی با 37 خانوار و اسکان موقت 22 خانوار شدیم.»

اسد با اعلام اینکه 520 واحد مسکونی دچار آسیب شده و قابل تعمیر هستند، از معرفی بیش از 400 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها و بهره‌مندی بخشی از آنان از تسهیلات خبر داد.

فرماندار شهرستان جویبار گفت: «25 واحد مسکونی نیز نیازمند به نوسازی است.»

او قطع و وصل مکرر آب در شهرستان جویبار را ناشی از این دانست که آب این شهرستان از قائمشهر و کیاکلا تأمین می‌شود و از آنجایی که تاسیسات آب این دو شهر تحت تاثیر سیل آسیب دیده است، انتقال آب به جویبار را با مشکل مواجه کرده است.

اسد به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان جویبار و 2500 هکتار آب‌بندان و 18 کیلومتر ساحل آن اشاره کرد و گفت: «موزه کشتی جویبار نیز در سال 98 افتتاح خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار