در جلسه بررسی وضعیت مدارس سیل زده گلستان مطرح شد:

علاوه بر عمران مدارس سیل زده از معلمان آسیب دیده حمایت می شود

تهران ( پانا ) - در جلسه بررسی وضعیت مدارس سیل زده گلستان مطرح شد که علاوه بر عمران مدارس سیل زده از معلمان آسیب دیده حمایت می شود.

کد مطلب: ۹۰۴۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
علاوه بر عمران مدارس سیل زده از معلمان آسیب دیده حمایت می شود

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، صبح امروز یکشنبه 11 فروردین 97 جلسه بررسی وضعیت مدارس سیل زده گلستان، با حضور مقامات کشوری و استانی در استانداری گلستان برگزار شد.

مهراله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز ضمن تشکر از زحمات مدیران کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اظهار کرد: تمام تلاش و همت ما این است که مدارس آماده استفاده دانش آموزان بعد از تعطیلات نوروزی شود.

وی ادامه داد:50 کانکس از استان‌های کرمانشاه، خراسان‌رضوی و ایلام با کاربری آموزشی به سمت استان گلستان در حال ارسال است که امروز به استان گلستان خواهد رسید.

رخشانی مهر افزود: در جریان توفان و سیل اخیر به موتورخانه‌ها و تاسیسات مدارس نیز آسیب جدی وارد شد که با همت همکاران ما تعمیرات آنها در حال انجام است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: انتظار داریم که اعتبارات مدیریت بحران در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هم قرار گیرد تا خللی در روند آموزشی دانش‌آموزان ایجاد نشود.

علاوه بر عمران مدارس سیل زده از معلمان آسیب دیده حمایت می شود.

علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه اذعان کرد: وزیر آموزش و پرورش تأکید داشتند که در کنار کارعمرانی که برای مدارس سیل زده انجام می شود حمایت از معلمان آسیب دیده هم با جدیت دنبال شود و در این راستا با صندوق ذخیره فرهنگیان و بیمه معلم هماهنگی‌های انجام شده است و همچنین با بانک ملی جهت وام های کم بهره برای معلمان شهرهای آسیب‌دیده رایزنی شده است.

محمد رضا جعفری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این جلسه گفت: جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تمام تلاش خود را خواهد کرد تا در ساخت و بازسازی و ترمیم مدارس آسیب دیده به هم وطنان در استان گلستان کمک نماید.

میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان نیز در این جلسه ضمن تشکر از حضور معاونین وزیر آموزش و پرورش در استان، گفت: باز شدن مدارس حیاتی دوباره به شهرهای آسیب‌دیده خواهد بخشید و بنده هم اعتقاد دارم که باید این امر مهم صورت پذیرد.

وی ضمن ارائه گزارشی از سیل اخیر استان گلستان تصریح کرد: از همه نیروهای امدادی و خدمات رسان تشکر می‌کنم و از مجموعه بزرگ آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس بابت قرار دادن تمام ظرفیت و مدارس خود را در اختیار سیل زدگان، تشکر می کنم.

وی افزود: اولین جایی که سیل‌زدگان در آن اسکان پیدا کردند مدارس بود و همچنین مدارس در اختیار دستگاه های خدمات رسان نیز قرار گرفت که پشتیبانی از دستگاه های خدمات رسان نیز نقش ارزنده ای در امدادرسانی به هموطنان سیل زده داشتند.

غراوی ادامه داد: مدارس آسیب دیده بعضی نوساز و بعضی نیز قدیمی بودند و انشالله اعتباراتی برای جبران خسارات وارد شده به آنها در نظر خواهیم گرفت و انتظار داریم که ارزیابی خسارت ها با سرعت انجام شود و بعد از برآورد آنها بتوانیم اعتبارات لازم را به آنها اختصاص دهیم.

غراوی در پایان، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات وزارت آموزش و پرورش وسازمان نوسازی،ت وسعه و تجهیز مدارس برای فعالیت های انجام شده در استان گلستان گفت: مدارس ما ایمن ترین مکان ها برای اسکان سیل زدگان بود و اگر مدارس نبود حجم خسارت‌ها گسترده می شد و بدون شک، مدارس در کاهش تلفات جانی نقش ارزنده‌ای را ایفا کردند.

۴۰ هزار نفر در مدارس گلستان اسکان داده شدند

احسان گوهری راد، مدیرکل اموزش و پرورش گلستان، در گزارشی از وضعیت مدارس مناطق سیل زده گفت: حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان سیل زده در مدارس آب گرفته شهرستان آق قلا- که روند آموزشی آنها دچار مشکل است از طریق۵۰ کانکسی که کاربری آموزشی داشته و امروز به استان گلستان می رسد تا در اختیار مدارس قرار گیرد پس از تعطیلات به تحصیل خود ادامه خواهند داد.

وی افزود: مشکل مدارس در شهرستان گنبدکاووس حل شده است اما با افزایش آب گرفتگی در شهرستان گمیشان تعداد مدارس آسیب دیده از 256 به ۳۰۸ مدرسه رسیده است.

گوهری راد ادامه داد: ۱۲ مدرسه شهرستان بندر ترکمن در اختیار سیل‌زدگان و دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است. وی تصریح کرد: تا کنون ۵۲ مدرسه در اختیار دستگاه اجرایی امدادرسان قرار گرفته است و حدود ۴۰ هزار نفر از هم استانی های سیل زده در اماکن آموزشی اسکان داده شده اند.

یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این جلسه گفت: علاوه بر آب گرفتگی مدارس، به تاسیسات و تجهیزات آن ها نیز خساراتی جدی وارد شد.

وی اضافه کرد: حدود ۲۶ میلیارد تومان خسارت به مدارس وارد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار