نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

حفظ و حراست از آثار فرهنگی و تاریخی استان، در اولویت باشد

سمنان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان دارای آثار فرهنگی و ارزشمند بسیار زیادی است که استان را از این حیث از دیگر استان ها به علت دارابودن اماکن تاریخی فراوان جدا کرده، گفت: حفظ و حراست از آثار فرهنگی و تاریخی استان در اولویت باشد.

کد مطلب: ۹۰۴۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
حفظ و حراست از آثار فرهنگی و تاریخی استان، در اولویت باشد

آیت الله سید محمد شاهچراغی، در دیدار با اعضای ستاد خدمات سفر استان گفت: استان سمنان دارای آثار فرهنگی و ارزشمندی بسیار زیادی است که استان را از این حیث از دیگر استان ها به علت دارابودن اماکن تاریخی فراوان جدا کرده است.

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان افزود: یکی از ویژگی های اصلی استان سمنان برخورداری از ظرفیت عبور زائران بارگاه ثامن الحجج (ع) است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با تاکید بر ترغیب مسافران و زائران برای اقامت در استان، گفت: رشد گردشگری و افزایش حضور مسافران، زمینه ساز رشد اقتصادی استان سمنان است.

امام جمعه سمنان افزود: در معرفی آثار فرهنگی استان به کشور باید تلاش زیادی صورت پذیرد تا مسافران و گردشگران استان های دیگر هم از این آثار مطلع شوند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه برای حفظ این آثار باید اهتمام و تلاش بیشتری صورت گیرد تصریح کرد: هتل های جهانگردی در بعضی موارد گران فروشی و برخورد نامناسبی با مشتریان و مسافران دارند که باید از این رو نظارت بیشتری بر این هتل ها صورت گیرد.

وی دامه داد: استان سمنان یک ظرفیت بسیار خوبی که دارد، قرار گرفتن در بین مسیر حرم امام رضا (ع) است و این استان باید به خوبی هرچه تمام از زائران حرم رضوی پذیرایی لازم را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به برنامه های نوروز گاهی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هم اشاره کرد و ابراز داشت: این نوروزگاه ها باید رنگ و بویی خدایی به خود بگیرد و از اهل بیت و سیره پیامبران هم گفته شود.

افزایش نظارت بر اماکن گردشگری و تفریحی استان سمنان

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با تاکید بر اینکه باید استان سمنان به یک مقصد تبدیل شود، گفت: این مهم فقط با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان محقق خواهد شد.

مهدی جمال مشکل اصلی استان سمنان را معرفی نکردن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آن به مسافران عنوان کرد و افزود: این مهم را ستاد خدمات سفر استان و کمیته اطلاع رسانی به خوبی در حال انجام آن هستند.

جمال با اشاره به جاذبه‌های گردشگری تفریحی و تاریخی بسیار زیادی در استان سمنان، اظهارداشت: نظارت بر این اماکن هم در تعطیلات نوروزی افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه ۶۰ نورورگاه در استان سمنان افتتاح شد و این اماکن به هیچ عنوان حق اقزایش تاسیسات گردشگری را ندارند، اضافه کرد: ستاد خدمات سفر استان نباید محدود به تعطیلات نوروزی باشد بلکه باید خدمات خود را در طول سال و به صورت جامع و کامل به گردشگران و مسافران ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار