فرمانده سپاه استان سمنان مطرح کرد:

تخریب کامل 500 واحد مسکونی بر اثر سیل در مازندران

ارسال کمک های مردمی به سیل زدگان ادامه دارد

سمنان (پانا) - فرمانده سپاه استان سمنان گفت: بیش از 500 منزل مسکونی در استان مازندران کاملا تخریب شده است و باید احیا شود.

کد مطلب: ۹۰۴۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تخریب کامل 500 واحد مسکونی بر اثر سیل در مازندران

سرهنگ حمید دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به خدمات رسانی بسیجیان و پاسداران استان سمنان به مردم استان گلستان و مازندران گفت: نیروهای بسیجی در روزهای ابتدایی در استان گلستان خدمات رسانی می کردند.

وی در خصوص اقدام سپاه استان سمنان در کمک مردم سیل‌زده استان‌های گلستان و مازندران بیان کرد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی به گلستان ارسال شده است.

فرمانده سپاه استان سمنان افزود: استقرار یک نانوایی سیار برای پخت نان در شهر آق‌قلا و همچنین هفت نفر بر جهت نقل‌وانتقال مردم و تجهیزات به این شهرستان از دیگر اقدامات سپاه قائم آل محمد استان سمنان است.

دامغانی با اشاره به با دستور مجدد مقام معظم رهبری مبنی بر ورود جدی تر سپاه برای کمک رسانی به مردم سیل زده اظهار کرد: استان سمنان علاوه بر خدمات رسانی به استان گلستان، به استان مازندران هم ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه حجم آسیب ها به خصوص در بخش های روستایی بالاست، گفت: علت آسیب های روستاها بخشی ناشی از سیلاب و بخشی هم رانش زمین است.

فرمانده سپاه استان سمنان تصریح کرد: راه های ارتباطی برخی روستاها بسته شده و مسیرهای مواصلاتی که به این روستاها می رسد نیز به علت ریزش کوه ها مسدود شده است.

دامغانی با اشاره به اعزام ماشین آلات مهندسی به منطقه گفت: از روزهای آینده می توانیم عملیات میدانی را جهت فراهم کردن راه های ارتباطی اولیه برای برخی از روستاها که راه های ارتباطی آنها قطع شده است، آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 500 منزل مسکونی در استان مازندران کاملا تخریب شده است و باید احیا شود، افزود: تعداد زیادی از منازل مسکونی نیز تخریب کامل نشدند اما دیگر قابل سکونت نیستند و باید مجددا از نو بازسازی شوند.

فرمانده سپاه استان سمنان نیازهای ضروری این روستاها را وسایل گرمایشی، پتو، مواد غذایی کنسرو شده، آب آشامیدنی و لوازم بهداشتی عنوان کرد و از مردم نوع‌دوست استان سمنان خواست همچون همیشه یاریگر همنوعان خود باشند.

دامغانی از مردم خواست تا کمک های مالی خود را به قرارگاه محرومیت زدایی استان واریز کنند تا با توجه به نیاز روستاها خدمات بیشتری به آنها ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار