در نشست فرمانده سپاه استان سمنان با مسئولین بهشهر مطرح شد؛

تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و چاره اندیشی در رانش زمین

سمنان (پانا) - در نشست فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه و بخشدار شهرستان بهشهر در خصوص اقدامات لازم در جهت کمک به مردم آسیب دیده و بحث بحران سیلاب و رانش زمین بحث و تبادل نظر شد.

کد مطلب: ۹۰۴۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و چاره اندیشی در رانش زمین

حجت الاسلام والمسلمین جباری امام جمعه بهشهر در دیدار با فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه بیشترین آسیب از برف اخیر منطقه هزار جریب و ۵۳ روستای آن درگیر شده است اظهار کرد: از ابتدای این اتفاق دولتمردان و عزیزان سپاه و بسیج نهایت تلاش خود را در جهت خدمت به مردم قرار داده و مردم را امیدوار کردند.

وی با بیان اینکه علت این حوادث را مل نمی دانیم و خداوند عالم است، افزود: اما باید درس بگیریم از این حوادث و بربلا صبر کنیم که سنت پیامبران الهی است و باید به خدا توکل کرد که مثل این صبر در بلایا اجر هزار شهید را دارد.

امام جمعه بهشهر با بیان اینکه فرهنگ صبر باید در جامعه ما نهادینه شود، گفت: شاید بسیاری از این بلایا به خاطر تقصیرات ما باشد که جنگل را غارت می کنیم و یا به حریم رودخانه ها تجاوز می کنیم و به حد خود قانع نیستیم و اینها درس است که باید توجه کنیم.

وی با تقدیر و تشکر از هم دلی و همراهی و تعامل و همکاری سپاه استان سمنان برای خدمت به مردم منطقه از تلاش های انجام شده تقدیر کرد و با اشاره به جاده اصلی شهرستان بهشهر و دامغان خواستار اتمام هر چه سریعتر آن در جهت رفاه حال مسافران و مردم این دو استان شد که شش کیلومتر آن بیشتر نمانده است.

حمید دامغانی نیز در این نشست با اشاره به بازدید از مناطق آسیب دیده و برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و امدادرسانی به ۸۰ روستای شهرستان های بهشهر و گلوگاه گفت: با بررسی های میدانی انجام شده در روستاها رانش زمین مشکل اصلی است و آسیب های زیرساختی به جاده و راه ها و محل نگهداری دام ها که تلاش داریم یا توجه به نیاز هر روستا خدمات را ارائه نماییم تا مردم به زندگی طبیعی خود بازگردند.

وی با بیان اینکه با بررسی ها ۳ روستا منطقه به علت رانش زمین باید تخلیه شوند، اظهار کرد: مشکل ما الان این است که برف ها آب می شود و ایجاد سیل می کند و در این صورت راه های ارتباطی برخی روستاها به علت رانش زمین دچار مشکل و قطع می شود.

در این نشست فرمانده سپاه بهشهر با بیان اینکه در ابتدای برف با همت خوب همه مسئولین توانستیم ظرف سه روز، ۵۳ روستا را از محاصره برف نجات دهیم و خدمت رسانی کنیم، افزود: ما در این شهرستان ها روستاهای ۴۰ خانوار و ۱۰ خانوار داریم و برخی روستاها ییلاق و قشلاق هستند و الان خالی از سکنه اند و مشکل ما الان رانش زمین در مناطق مختلف است.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده هم بارش را داریم و رانش زمین سبب ایجاد مشکلات زیادی می شود، بر نیاز به وسایل راه سازی تاکید کرد و افزود: سفره های آب زیر زمینی ما از برف پر شده و رانش زمین را داریم که باید سریعتر این نقاط ایمن سازی شود و نیاز به وسایل سنگین راه سازی چون لودر و گریدر و قلتک است که این مشکل مهم را مهار کرد تا رانش ها بیشتر نشود.

جبار دوست محمدیان مسئول بسیج سازندگی استان سمنان نیز در این جلسه با تاکید بر تعامل دستگاه های اجرایی با سپاه در جهت رفع مشکلات مردم اظهار کرد: برای نمونه مردم اینجا مشکل دامپزشکی دارند ما با استان سمنان هماهنگ کردیم که پزشک و تجهیزات ارسال شود اما دوستان وقتی با اینجا تماس گرفتند بیان شده مشکلی ندارند و یا در بحث علوفه اینجا مردم مشکل دارند و ما با جهاد سمنان هماهنگ نمودیم اما بیان کردند وقتی با این شهرستان تماس گرفته شده گفتند ما مشکلی نداریم و اگر می خواهید به شما جو بدهیم.

وی با بیان اینکه ما یک دستگاه لودر و چند دستگاه کامیون آورده ایم، افزود: ما می توانیم جو یا علوفه ‌ای که هست را با این ماشین ها حمل و رایگان به دامداران منطقه بدهیم و نیاز داریم دستگاه های اجرایی شهرستان با ما هماهنگ باشند تا بتوانیم پشتیبانی از استان سمنان بنماییم و ادارات همچون جهاد کشاورزی، دامپزشکی، اداره راه و حمل و نقل و منابع طبیعی با ما در جهت خدمت به مردم همگام شوند.

فرماندار شهرستان بهشهر نیز در تماس تلفنی با این نشست ضمن عذرخواهی از عدم حضور به جهت فوت بستگان خود با تاکید بر اینکه ما استقبال می کنیم از تجمیع ظرفیت ها بویژه سپاه پاسداران که بوی جهاد و شهادت می دهند، گفت: ما تاکید داریم مردم از خدمات بیشتری بهره مند شوند و ادارات ما در خدمت مردم هستند و بنده هم به عنوان یک بسیجی و سرباز در خدمت شما برای خدمت به مردم هستیم.

در این نشست در خصوص موضوعات مطرح شده بحث و تبادل نظر انجام شد و مقرر گردید سریعتر در این موضوعات بررسی های لازم و اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار