بازدید بیش از ۱۷ هزار نفر از اردستان

اردستان (پانا) - رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۷ هزار و دویست نفر مسافر از بناهای تاریخی شهرستان دیدن کرده اند.

کد مطلب: ۹۰۴۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
بازدید بیش از ۱۷ هزار نفر از اردستان

مهدی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، اظهار کرد: از ابتدای سال جدید سیل مسافران نوروزی به بناهای تاریخی شهرستان آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۷ هزار و دویست نفر از این شهر بازدید کرده اند که مسجدجامع اردستان، قنات دوطبقه اردستان و مسجدجامع زواره در راس بیشترین بازدید قرار دارند.

وی بناهای تاریخی مسجدجامع اردستان، قنات دوطبقه، موزه زواره و مسجد جامع زواره، کویرگردی و… را از آثار شاخص شهرستان برشمرد و افزود: به دلیل نداشتن آمار در سال‌های گذشته، نمی توانیم آمار مقایسه ای ارائه کنیم، اما با توجه به گزارشات افراد محلی نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان، تبلیغات در ابنیه های تاریخی شهرهای اطراف، حضور در نمایشگاه های مختلف، تبلیغات فضای مجازی و صدا و سیما و… را از دلایل رشد گردشگر به شهرستان عنوان کرد و گفت: اردستان به لحاظ دسترسی به شهرهای مرکز کشور موقعیت خوبی دارد، اما متاسفانه به دلیل نداشتن اقامتگاه بوم گردی آنگونه که بناهای تاریخی باید شناخته شود، نبوده است.

مشهدی نبود اقامتگاه بوم گردی را یکی از دلایل ناشناخته بودن بناهای منحصر بفرد شهرستان در کشور دانست به مقصد گردشگری تبدیل نشود. در حال حاضر تعداد سه خانه بوم گردی در شهرستان وجود دارد و در حال بهره برداری پنج خانه بوم گردی دیگر در آینده نزدیک هستیم.

وی در پاسخ به سوال نبود تابلوی راهنمای گردشگر در جاده و سطح شهر، اظهار کرد: وظیفه اداره میراث فرهنگی تنها تزئینات و حفظ بنا است و تبلیغات جاده ای و سطح شهر وظیفه اداره راهداری و شهرداری است. اداره میراث فرهنگی تبلیغات و معرفی بنا را در خود مکان انجام داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان فعالیت بیش از ۶ انجمن نهادهای مردم نهاد در معرفی ابنیه های تاریخی شهرستان را بسیار موثر دانست و گفت: تا مردم شهرستان طعم منفعت گردشگر و بناهای تاریخی را نچشند و لمس نکنند که گردشگری نیاز پیشرفت شهرستان است، مشکل گردشگری منطقه برطرف نمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار