اقامت گردشگران خارجی در گیلان افزایش یافته است

رشت (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اعلام کرد: اقامت گردشگران خارجی از 27 اسفندماه تا نهم فروردین ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته، نزدیک به 35 درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۹۰۴۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اقامت گردشگران خارجی در گیلان افزایش یافته است

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفتند:متاسفانه در ادوار گذشته نگاه پژوهشی بر فعالیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاکم نبوده و بدان سطحی نگریسته می شده حال آنکه در طرح های این حوزه باید به مسایل پژوهشی توجه تا چالش های این حوزه برطرف شود.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان تعداد مسافران اقامت کننده در استان ( اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت) را از 27 اسفندماه تا نهم فروردین ماه امسال ، سه میلیون و 38 هزار و 721 نفرشب اقامت اعلام کرد.
امیرانتخابی افزود : همچنین درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل در مدت یادشده 84.13 درصد است ضمن آنکه در مدت ذکر شده دو هزار و 225 بازدید از خدمات دهی تاسیسات گردشگری انجام شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 11.19 درصد رشد داشته است.
شش هزار و 32 نفر شاغل در تاسیسات گردشگری استان شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و 926 نفر مرد و یک هزار و 106 نفر را بانوان تشکیل می دهند؛ یک هزار و 70 اثر تاریخی از گیلان نیز به ثبت ملی رسیده و 80 رشته صنایع دستی در استان فعال است.
99هتل ، 95 مجتمع تفریحی گردشگری و اقامتی ، 275 مجتمع پذیرایی بین راهی ، 32 هتل آپارتمان، یک هزار و 480 خانه مسافر ، 58 سفره خانه سنتی و 75 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان آماده خدمات رسانی به گردشگران نوروزی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار