استاندار فارس: همراهی و همکاری آموزش و پرورش فارس در مدیریت سیل اخیر شیراز قابل تقدیر است

شیراز (پانا) - استاندار فارس، همراهی و همکاری آموزش و پرورش فارس در مدیریت سیل اخیر در شیراز قابل تقدیر دانست و گفت:تامین لوازم التحریر و کتاب‌های درسی دانش آموزان محله سعدی باید در برنامه آموزش و پرورش قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۰۴۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: همراهی و همکاری آموزش و پرورش فارس در مدیریت سیل اخیر شیراز قابل تقدیر است

عنایت الله رحیمی در دیدار با حجت‌الاسلام علی عسگری، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، ضمن تقدیر از همراهی و همکاری آموزش و پرورش در وقایع سیل اخیر در شیراز خواهان توجه به مدارس آسیب دیده روستایی از جمله سه روستای کرونی ، جرسقان و سلطان اباد در حریم شهرستان شیراز شد و در ادامه افزود: تامین لوازم التحیر و کتاب‌های درسی دانش آموزان محله سعدی نیز باید در برنامه آموزش و پرورش قرار گیرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه از نخستین دقایق وقوع حادثه سیل دولت با تمام توان موجود به ارائه خدمات متعدد پرداخته است، اظهار کرد: انجام عملیات امداد و نجات و انتقال مسدومان به بیمارستان در کمترین زمان ممکن، ارائه خدمات شهری به منظور پاکسازی مکان وقوع حادثه ، اسکان بیش از ۳۰۰ هزار نفر در استان فارس و توزیع بیش از ۸۵ هزار پُرس غذای گرم، پرداخت هزینه نقدی درمان و بستری مصدومان، پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و همچنین ۳۰ میلیون تومان وام ۵ درصد به خودروهای آسیب دیده بخشی از خدمات ضروری است که مدیریت ارشد استان به نمایندگی از دولت در کمترین زمان ممکن ارائه داده است.

وی این اقدامات را نشان از سربلندی دولت در این امتحان الهی دانست و افزود: انتقال رایگان خودروها از طریق راه آهن و در نظر گرفتن ۱میلیون تومان هزینه انتقال خودرو در داخل استان و ۱ونیم میلیون تومان در خارج از استان و تعمیر رایگان ۱۴۰ خودرو توسط ۴۰ مکانیک، بخشی دیگری از خدمات ارائه شده به حادثه دیدگان این سیل در شیراز بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس ،همدلی و دوری از حاشیه سازی‌ها و بهره برداری‌های سیاسی را رمز گذر از چنین بحران‌هایی دانست و تاکید کرد: کسانی که به دور از اخلاق انسانی در چنین شرایطی قصد سوء استفاده‌های سیاسی را دارند ،بدون تردید از سوی جامعه پذیرفته نشده و جایگاهی به دست نخواهند آورد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده از سوی هر یک از سازمانها و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران ،به عنوان عملکرد این ستاد در نظر گرفته می‌شود عنوان کرد: عملکرد ستاد مدیریت بحران که از سوی نماینده عالی دولت مدیریت می‌شود به معنای عملکرد دولت و موفقیت دولت در خدمت رسانی به مردم ،موفقیت نظام تلقی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه حادثه تلخ جان باختن هموطنان عزیزمان در شیراز کام همگان را تلخ کرده است، ابراز امیدواری کرد با در نظر گرفتن تمهیداتی بیش از گذشته ،باران که رحمت الهی است نعمت و غم به همراه نداشته باشد چرا که بدون تردید استانی همچون فارس که سال‌هاست با خشکسالی دست به گریبان بوده به این نعمت الهی نیازمند است‌.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیرآموزش و پرورش نیز در این دیدار با اشاره به خسارات زیادی که مردم در این حادثه متحمل شده اند ،گفت: مدیریت خوب و حضور میدانی استاندار فارس در سیل اخیر موجب شد تا خسارت ها بسیار کاهش پیدا کند .

حجه الاسلام والمسلمین علی عسکری با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از مدارس و محلات آسیب دیده از سیل اخیر در شیراز ، گفت: شاهد صدمات زیادی بودیم که در این سیل به مردم وارد شده و در این بین دانش آموزان زیادی نیز کتب درسی و لوازم التحریر خود را از دست داده اند که گزارش کامل این بازدیدها به اطلاع وزیر آموزش و پرورش رسانده می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش حادثه دلخراش پیش آمده را یک هشدار جدی برای مسئولین دانست و بر لزوم توجه جدی به بحث ایمنی مدارس تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات مردم نیازمند حرکت جهادی و اقدام انقلابی است.

وی همدلی اجتماعی ایجاد شده در بین مردم و مسئولین در این حادثه را از جمله اتفاقات خوبی دانست که روی داده و گفت: در سال جاری برای نوسازی مدارس بودجه خوبی در مجلس پیش بینی شده که بخش قابل توجهی از این بودجه نیز برای بازسازی مدارس آسیب دیده سیل شیراز تخصیص می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار