استاندار آذربایجان شرقی: نگرانی خاصی از بابت شدت بارندگی‌ها نداریم

همه دستگاه‌ها آماده‌باش هستند

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی درخصوص افزایش شدت بارندگی‌ها در سه روز آینده، گفت: همه دستگاه‌ها با تمام امکانات و تجهیزات خود پای کار هستند و با اقدامات انجام شده در روزهای اخیر، مشکل خاصی در استان نخواهیم داشت.

کد مطلب: ۹۰۴۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: نگرانی خاصی از بابت شدت بارندگی‌ها نداریم

محمدرضا پورمحمدی در نشست تخصصی بررسی وضعیت مسیل‌ها و نقاط حادثه‌خیز شهر تبریز، اظهار داشت: اکنون همه باید به فکر پیشگیری از خسارات ناشی از افزایش بارندگی‌ها باشند و آمادگی خود را تا زمان رفع کامل نگرانی‌ها حفظ کنند.

وی بر وحدت فرماندهی در مواقع بحرانی و هماهنگی همه دستگاه‌ها با ستاد مدیریت بحران استان تأکید کرد و گفت: در هنگام وقوع بحران، امکانات و تجهیزات متعلق به هیچ دستگاهی نیست و همه امکانات باید در خدمت مدیریت بحران قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای مدیریت بارش‌ها در همه شهرستان‌های استان انجام شده و نگرانی خاصی نداریم، افزود: همه مسئولان استانی و شهرستانی در چند روز آینده به حالت آماده‌باش کامل هستند و از مردم هم می‌خواهیم که در کنار مسئولان باشند تا بتوانیم شرایط پیش رو را به شکل شایسته‌ای مدیریت کنیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه بعد از طی این شرایط، باید به فکر اقدامات بلندمدت برای مدیریت شرایط مشابه باشیم، افزود: دستگاه‌های مسئول باید با هم‌فکری دانشگاه‌ها و مراکز علمی، مطالعات لازم برای موضوع سیلاب‌ها و جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی و در صورت لزوم ایجاد تشکیلات اداری در این خصوص را انجام دهند تا در آینده در این خصوص نگرانی نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست تبعات مخرب سیل‌های اخیر در کشور را نتیجه دخالت‌های غیرفنی و غیراصولی در طبیعت دانست و گفت: برای پیشگیری از چنین تبعاتی باید شناخت دقیقی از وضعیت منطقه و دخالت‌های صورت‌گرفته در طبیعت داشته باشیم.

جواد رحمتی افزود: متأسفانه در برخی از موارد، بدیهی‌ترین مسائل نیز رعایت نشده و در مسیر سیلاب‌ها ساخت‌وساز صورت گرفته و رد پای مسیل‌های طبیعی از بین رفته است.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از سطح شهر تبریز و حوضه‌های آبریز آن، گفت: پیشگیری از تبعات مخرب بارندگی‌های شدید، باید با اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت انجام شود.

در این نشست که تعدادی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز حضور داشتند، مدیران اجرایی مربوط به ارائه گزارش اقدامات انجام یافته و پیشنهادهای خود در جهت بازگشایی مسیل‌ها و رفع خطر از نقاط حادثه‌خیز پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار