ورزش موثرتر از رژیم غذایی در کاهش وزن

تهران (پانا) - مطالعات جدید محققان دانشگاه کلرادو نشان می‌دهد فعالیت بدنی و ورزش در کاهش و تثبیت وزن موثرتر از رژیم غذایی است.

کد مطلب: ۹۰۴۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ورزش موثرتر از رژیم غذایی در کاهش وزن

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال نیوز، بر اساس این مطالعه حفظ تعادل انرژی بدن با استفاده از فعالیت‌های بدنی و ورزش منظم بسیار موثرتر از رژیم های پیچیده و سخت غذایی است. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد بهترین روش برای جلوگیری از افزایش وزن در افرادی که وزن خود را کاهش داده اند، فعالیت بدنی مستمر و منظم است.

گرچه محدود کردن کالری وارد شده به بدن و رژیم غذایی سالم، کم‌چرب و کم کالری در کاهش وزن بسیار موثر است؛ ولی برای حفظ وزن متناسب به ویژه پس از کاهش وزن، ورزش راهکار بسیار بهتری است.

چاقی یک مشکل جهانی است که میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده و عامل ریسک برای دیابت و بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت میزان چاقی در جهان از سال 1975 میلادی تا کنون سه برابر شده است.

شاخص توده بدنی (BMI) مهمترین فاکتور در تعیین وزن نرمال، اضافه وزن و چاقی است. شاخص توده بدنی با تقسیم وزن (به کیلوگرم) بر توان دوم قد (به متر) به دست می‌آید. شاخص توده بدنی کمتر از 18.5، نشان دهنده کم وزنی غیر طبیعی است. اگر عدد به دست آمده بین 18.5 تا 24.9 باشد، یعنی وزن فرد طبیعی است. عدد بزرگتر و مساوی 25، نشان دهنده اضافه وزن است. عدد 30 به بالا نشان دهنده چاقی است، که به ترتیب به چاقی درجه یک (بین 30 تا 34.9)، چاقی درجه دو (بین 35 تا 39.9) و چاقی درجه سه (40 به بالا) تقسیم بندی می شود.

نتایج این مطالعه در نشریه Obesity منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار