جایگزینی تکالیف مهارت محور با تکالیف معمول و آسیب‌زننده به فرایندهای تربیتی

تهران (پانا) - جایگزینی تکالیف مهارت محور با تکالیف معمول و آسیب‌زننده به فرایندهای تربیتی و کاهش فاصله صف و ستاد از دستاوردهای آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی در سال 1397 است.

کد مطلب: ۹۰۴۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
جایگزینی تکالیف مهارت محور با تکالیف معمول و آسیب‌زننده به فرایندهای تربیتی

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش ‌و پرورش، قاسمعلی خدابنده با اشاره به دستاوردهای سال تحصیلی 97، اظهار کرد: خراسان رضوی در پرتو عنایت الهی و با تلاش بیش از ۸۵هزار همکار فرهنگی با توجه به سیاست‌های سند تحول بنیادین و تأکیدات وزیر آمورزش و پرورش سال ۹۷را با شعار "مدرسه زندگی، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی" و بر اساس تغییر رویکردها وفرآیندهای تربیتی آغاز کرد.

او افزود: ازجمله مهم‌ترین چرخش‌های تحول‌آفرین در طول یک سال اخیر، تلاش برای جایگزینی مهارت‌آموزی به‌جای فعالیت‌های آموزشی صرف با تأکید بر توسعه متوازن رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در مقایسه با رشته‌های نظری است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی بابیان اینکه تلاش ما در جهت ایجاد شادابی، پویایی و نشاط معنوی و جسمانی بوده است، گفت: با اجرای طرح‌های متعددی همچون المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای و طرح نهضت حفظ جزء ۳۰قرآن کریم شادابی و نشاط را پیگیر بوده‌ایم.

خدابنده خاطرنشان کرد: تلاش در جهت کاهش فاصله صف و ستاد با تأکید بر حضور بدون واسطه در مدارس سطح استان به‌عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت؛ جایگزینی تکالیف مهارت محور با تکالیف معمول و آسیب‌زننده به فرایندهای تربیتی؛ توجه بیش‌ازپیش به گسترش عدالت آموزشی و تلاش برای کمک به توسعه و تجهیز مدارس در مناطق کمتر توسعه‌ یافته از دیگر برنامه‌هایی است که در سال تحصیلی 97 اجراشده است.

او درادامه گفت: دراین میان وجود مرقد نورانی حضرت علی بی موسی‌الرضا (ع) باعث شده است آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی همه‌ساله توفیق میزبانی بسیاری از رویدادها، جشنواره‌ها و مسابقات ملی و نیز میلیون‌ها زائر فرهنگی را داشته باشد و کسب عناوین متعدد و رتبه‌های درخشان در رقابت‌های ملی در حوزه‌های مختلف پرورشی، آموزشی، ورزشی، علمی و اداری حاصل تلاش تمام متصدیان دستگاه تعلیم و تربیت در خطه پهناور خراسان رضوی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار