خودکفایی گندم برای چهارمین سال تکرار می‎شود

اردبیل (پانا) - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: درسایه تلاش بهره برداران و تولید کنندگان در سه سال گذشته در تولید گندم خوکفا بودیم و در سال چهارم خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک و مهم را با موفقیت پشت سرخواهیم گذاشت.

کد مطلب: ۹۰۴۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
خودکفایی گندم برای چهارمین سال تکرار می‎شود

عباس کشاورز در جریان بازدید مجریان طرح محوری گندم و توسعه دانه های روغنی از مزارع منطقه مغان اظهار داشت: سیاست دولت بر اساس توسعه کشت دانه های روغنی و همچنین گندم استوار است.
او بیان کرد: درسایه سعی و اهتمام بهره برداران و تولید کنندگان در سه سال گذشته در تولید گندم خوکفا بودیم و در سال چهارم خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک و مهم را با موفقیت پشت سرخواهیم گذاشت.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت جهاد کشاورزی اضافه کرد: گام مهم و اساسی در بخش کشاورزی رساندن کشور به خودکفایی در تولید دانه های روغنی است زیرا کشورمان وابستگی بسیار شدیدی به واردات آن دارد و به همین دلیل افزایش تولید در دانه های روغنی یکی از اهداف مهم و چالش های پیش روی بخش کشاورزی است.
کشاورز اظهار کرد: مسئولان با همکاری شرکت های خارجی و همچنین شرکت های داخلی در حال تکثیر ارقام پر محصول و مقاوم کلزا به بیماریها و آفات هستند به همین دلیل امیدواریم که کشورمان در آینده ای نزدیک به واردات انواع بذور کلزا بی نیاز باشد .
او گفت: در انتقال دانش فنی واردات بذور مرغوب و مورد نیازبه محصول استراتژیک و مهم کلزا گام های بسیار مهمی برداشته شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در جریان سفر به استان اردبیل از مزارع شهرستان های بیله سوار ، پارس آباد و گرمی مغان بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار