71 درصد جمعیت شهری نقده از خدمات درمانی بهره مند هستند

ارومیه(پانا)-مدیر شبکه بهداشت و درمان نقده با اشاره به اینکه پنج پایگاه سلامت شهری در این شهرستان فعال است، گفت: 90 هزار و 190 نفر از جمعیت شهری این شهرستان از خدمات بهداشتی و درمانی این مراکز بهره مند هستند.

کد مطلب: ۹۰۴۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
71 درصد جمعیت شهری نقده از خدمات درمانی بهره مند هستند

محمد عبدلی با اشاره به فعالیت 10 مرکز جامع سلامت در این شهرستان، افزود: 2 مرکز خدمات جامع سلامت شهری، 6 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، یک مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی و یک مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی در نقده فعالیت می کند.


وی با اشاره به اینکه 38 خانه بهداشت در این شهرستان فعال است، ادامه داد: این تعداد خانه بهداشت به 37 هزار و 42 نفر از جمعیت روستایی این شهرستان خدمات عرضه می کند.


وی اظهار داشت: همچنین 2 آزمایشگاه مرکز بهداشت به جمعیت شهری و روستایی شهرستان نقده خدمت رسانی می کنند.


عبدلی با اشاره به اینکه 15 پزشک در مراکز شهری و روستایی نقده فعال هستند، بیان کرد: 38 مراقب سلامت شهری، 13 مربی روستایی، 11 ماما روستا و 10 بهیار و دارویار در کنار پزشکان مشغول فعالیت هستند.


وی اضافه کرد: چهار دندانپزشک، 12 کارشناس بهداشت محیط ، چهار کارشناس بهداشت حرفه ای، 6 کارشناس بهداشت روان، چهار کارشناس مدارک پزشکی و 15 کارشناس علوم آزمایشگاهی به صورت مشترک در مراکز شهری و روستایی فعال هستند.


وی گفت: مراکز شهری و روستایی مجهز به تجهیزات پزشکی، پزشک عمومی و ماما هستند و نیازهای درمانی مردم در این مراکز رفع می شود.


عبدلی بیان کرد: در صورت نیاز مراجعه کنندگان به خدمات تخصصی تر شخص به پزشک متخصص ارجاع داده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار